Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 1555 ggr
missmadde
0

Köpa marsvin

Nu har vi kommit så långt att jag har kontaktat flera olika uppfödare av de raser som jag är intresserad av! Men ett dilemma, hur ska jag kunna bestämma mig? Hur bestämde ni er för just er uppfödare? Stamtavla eller inte stamtavla? Ska ja gå efter den ras jag vill ha eller den uppfödare som känns bäst! Gah blir tokig!

hanna12351
0

tycker absolut den uppfödare som verkar bäst och den ras du är berredd på skötseln med. för att få så fina, harmoniska djur som möjligt

Moppie
0

Tycker du ska välja uppfödarn som är bäst och verkar seriös, Har du som sagt tålamod med pälsvård kan du skaffa ett långhårigt marsvin, Vill du inte jobba mycket med borstning och likvärdigt tycker jag en släthårig eller ett virvelmarsvin!

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

pinku
1

Du måste ju inte köpa från samma uppfödare om du inte vill. Går utmärkt att kombinera två olika ;)

Wilmazz
0

Kul att du bestämt dig för att bli marsvinsägare!

Hoppas att det får vara med dig riktigt mycket så marsvinet trivs. De gillar inte att sitta ensamma i en bur med en matskål som sällskap.

Även två kan ha tråkigt, så greja riktigt mycket med dem. Prata med dem, låt den komma och ta godbitar i handen, ha uppe dem när du sitter vid tv/datorn. Äter frukost :)

Tycker att du sa välja den ras du vill ha i första hand. Kolla på Svenska Marsvins Föreningens hemsida under uppfödare och se vem som föder upp den rasen.

Marsvin är ju så bra för man kan ställa ut även om marsvinet är blandat. Visst olika sätt att bedöma , men det ger ändå gemenskap med andra marsvinsägare.

En del vill ha "roliga marsvin" alltså de som ser "kul ut" som de har hittat i en zoobutik - då finns det i ändå möjlighet att vara med på utställning i petklass. (Här bedöms skötseln av djuret samt temperament)

Vill du ställa i ras då måste du ha stamtavla. Djuret ska vara reggat på SMF.

Lyckat till!