Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 923 ggr
hobbymupp
2013-11-08 22:23
5

Passar marsvin!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag passar marsvin nu sen ett litet tag tillbaka och tänkte att det vore kul att visa bilder för lite marsvinsfolk :D

Det är Teddie, Skrållan och Tjorven som bosatt sig här. Nu verkar de ha vant sig vid mig och kommer fram o pratar med mig när jag kommer till buren :)

hobbymupp
2013-11-08 22:26
5

Nu när de tycks vara trygga med mig så vill jag såklart lyfta dem o låta dem springa av sig på marsvinssäkra platser, samt såklart gosa lite :) Dock är jag kaninmänniska, så detta med att de är så himla rädda känns väldigt underligt för mig… Har läst på, kollat filmer osv i det oändliga och testat lyfta (dock på utställning, o där var ju buren mini), men jag är ändå jättenervös xD Skulle en kanin fly på det viset o man ändå försökte ta upp den… ajaj! Peppa mig! ;D

hobbymupp
2013-11-08 22:27
4

Tjorven syns längst upp i bild och Teddie längst ner :)

hobbymupp
2013-11-08 22:32
3

Teddiee :D Gillar inte alls att bäras (fick veta sedan innan) men vi gosar läänge i buren <3

[[tjattehonung]]
2013-11-09 07:47
0

Vilka sötnosar! Försök tränga in dem i ett hörn när du ska ta upp dem, då slipper du jaga runt dem så mycket.

[Gladamarsvin]
2013-11-09 10:13
0

Gud så söta marsvin du passar 🤤

hobbymupp
2013-11-09 18:14
0

#4 #5 Ja de är himla fina :D

Sett att man kan ta dem när de flytt in i huset också? Sticker man bara in handen i huset då? Det är speciellt en av dem som verkligen är proffs på att komma undan :O

[[tjattehonung]]
2013-11-09 18:49
0

Känner igen mig😮Mitt ena marsvin är helt omöjligt att få upp ibland. Han hoppar över handen, springer iväg osv. Bäst går det om man får in honom i ett hörn eller tar honom när han är i huset. 

Och det går nog bra att bara sticka in handen, ja.

hobbymupp
2013-11-09 19:35
0

#7, Hon är släthårig och riiiktigt lixom… hal på riktigt också, utöver att hon gör som du beskriver! Men när man får upp henne så är hon jättegosig. Suck xD Ska testa i huset då o se om det går lättare! Hörn är hon för smart för verkar det som (eller så är jag för klumpig xD)

hobbymupp
2013-11-09 19:38
0

Här är fröken ål, Tjorven :)<3

Alla töserna har förövrigt haft vars en liten brunst nu, så hoppas att man kan få slippa väckas av tjaffs imorgon xD Utom tjafset är det ju rätt sött, kutter kutter - gung gung!