Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1131 ggr
Teddymarsvinet
2013-11-09 20:28
0

Munsvamp..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lyfte upp Niclas och såg att han hade små vita skorpor på underläppen. Funderade på munsvamp men han har inte fått något syrligt. Ger marsvinen Selective, havregryn, vitkål, grönkål osv, hö och vatten. Idag fick han smaka på en tredjedels bit av en clementin klyfta när jag åt. Men det känns ju tveksamt att det är pga den. Kollade inte munnen då, så vet inte riktigt när han fått detta. Men nu kolla jag tänderna för han biter så i gallret på kvällarna. Tror ni det är munsvamp? Eller kan det bara vara lite torr hud? Han pussas väldigt ofta, näst in till hela tiden när man tar upp honom. Så han är ju blöt runt munnen nästan hela tiden.. Hm..

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Denna kommentar har tagits bort.
Teddymarsvinet
2013-11-09 23:03
0

#1 Han äter som han ska och de får riktigt med hö, när han är i buren är han torr om munnen det är när han kommer ut och ska pussas hela tiden det är då den blir blöt under lite längre tider eftersom jag tar upp honom ofta och myser. (Formulerade lite fel i första inlägget, han är inte blöt hela tiden, utan endast tiden han är i min famn) sedan så har han fina föräldrar och givit fina avkommor så inga bettfel i stammen.

/p>

mansonreznor
2013-11-10 01:25
0

Har han en burkamrat som ibland rider på honom?

idipidi
2013-11-10 08:30
0

#3 vi verkar tänka i samma banor, men när dt sitter under hakan så kande faktiskt ha orskat det alldeles själva också. :) Är det som hårda klumpar?

Teddymarsvinet
2013-11-11 15:06
0

Idag är det borta så antagligen var det de som #3 & #4 misstänkte! :) tack för svaren!

/p>