Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 770 ggr
MoaIndra
13

Ny bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på att bygga en bur till mina små grisar, imon kommer den nog bli klar det ända som saknas är vaxduken. Så imon kommer grisarna få flytta från en 100x60 bur till en 170x100 bur :) Här är en bild på hur den ser ut just nu

MoaIndra
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klaaaar!!!! :):):):):)

[ussi-marvin]
1

Vad fint!

Wilmazz
0

Hur gör du med vaxduken? Viker du den upp över kanten så den skyddar träet?

Fungerar det bra med vaxduk? Får man byta ut den efter ett tag?

Köper då sådan som är lite extra glansig då?

Duktig du är som bygger egen bur!

busKotten
0

Jättefin! Hur blev burmåtten med gallerdelningen i?

En tanke också med mittgallret- vet ju inte vad dina planer är om vad som skall gå på andra sidan ;) ett annat par honor kan nog funka- men skall du ha hannar kommer de garanterat att ta sig över den delningen. Många hanar hoppar/klättrar lätt en 30-40 cm kant när honor intill brunstar…

Smidigt att kunna fästa vattenflaskan i gallerdelningen :)

MoaIndra
1

#2 tack #3 jag har fäst vaxduken med häftpistol ca 5cm över botten, jag tycker att det funkar jätte bra med vaxduk. Jag vet faktiskt inte om man ska byta ut vaxduken, jag tror inte det man får nog bara tvätta den lite. Tack !! ;) #4 tack!! :) ena sidan är 110x100 och den andra 60x100 tror jag inte helt säker. Jag har faktiskt inga planer än på vad som ska gå på andra sidan men om jag bestämmer mig för hanar så får jag väll höja på något sätt ;) ja visst blev det smidigt med vattenflaskan rätt nöjd med det faktiskt ;)