Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 876 ggr
Ellociraptor
2013-11-14 14:55
3

Tre sekunders panik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer hem, och mitt ena marsvin, Nori, är synbart upprörd. Det är spån över hela golvet, tydligt tecken på att någon raceat omkring och antagligen bråkat. Kikar in i huset… ingen Bofur. Kikar in under hyllplanet där han annars gömmer sig… ingen Bofur!!! Tre sekunders total panik där jag bara ÅH HERREGUD HAN HAR RYMT VAR ÄR HAN!? Innan jag inser att han har hoppat upp på hyllan och gömt sig i en grå myspåse… Efter att ha bott i buren i tre månader utan att så mycket som titta upp på hyllan är det förstås trevligt att han hittat dit, men gudar vad han skrämde mig. X)

Ellociraptor
2013-11-14 14:56
2

Nääe, nu trillade han och påsen ner, stackaren. Han verkade inte bry sig dock utan låg kvar i den och chillade, tills jag lyfte upp påsen plus marsvin på hyllan igen. Knäppis

hanna12351
2013-11-14 15:57
0

vad bra att han inte rymt:) vart i liknande situationer både med marsvinen och gerbilerna och man blir verkligen orolig

Ellociraptor
2013-11-14 22:23
0

Haha, ja, man ser framför sig hur han sprungit iväg, gnagt på någon av plantorna och förgiftat sig själv… men icke!

Wilmazz
2013-11-15 08:25
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Marsvin BRUKAR inte ha tendens att rymma. Jag har min bur öppen så de kan kika ut. Min man drömde mardrömmar om marsvin som klättrade över allt :)

Jag har inte hjärta att stänga buren, men Aboo älskar att stå där och "vakta på läget"

[erikam]
2013-11-15 10:16
0

#5 Så fin han är!

[Gladamarsvin]
2013-11-15 11:00
0

Så söt  han är#5

Ellociraptor
2013-11-15 11:04
0

#4 Näe, jag vet, det är därför har jag en bokhyllebur som bara är 20 cm hög. Jag vet ju, egentligen, att de inte rymmer. Enda gången de verkar ens lite intresserade av att kika ut är när jag ställer upp rasthagen - då vet de att det är grönsaker på g. Men om man inte hittar dem i buren antar man ju det värsta… :P

Det hindrade mig ju dock inte från att drömma om att de började rymma ur buren för att klättra upp på soffan och mysa i mina fleecefiltar, haha!