Inredningstips!
Tänkte alla kunde fylla på med smarta, snygga och finurliga inredningstips här :)
Mitt tips: Tegelstenar! Slipar klorna, dock ytterst lite men ändå ett plus :P Grisarna gillar o svalka sig på stenarna (går även att lägga ut/kyl/frys för svalka på sommaren), o så kommer man ju lite lyxigt högt upp :) Jag brukar lägga lite halvslafsig mat på dem med så grisar det inte ner lika mycket i spånet :)
Hej!
Vad menar du med halvslavsig mat?
Jättebra ide, har nog ngn marksten ute som jag kan ta in. De har ett trevåninghus som de gärna står på och äter ur höhäcken, med en sten på andra sidan också så kan de stå där med.
De HAR hör på golvet, men föredrar den rena från häcken. (Byter i buren varje dag) Så här kan man göra "två flugor på smällen samtidigt. "
Höhäck= rent hö, samt att de inte behöver sträcka sig så långt.
Ut och hämta sten och tvätta den nu då :)
Jag använder fleece-har en nakenfis, men även långhåren gillar fleecen, skickar med några bilder på det.
Vill man se fler bilder så gå in på min sida här på MiF .
Jag har tegelstenar i mina burar, det är jätte roligt att hoppa upp och sitta på tycker grisarna, precis som du lägger jag även mat där. :) Sedan så har jag jag rör, hus, broar, mys saker i fleece & i ibland någon gren som dom får gnaga på! :) Funderar på att göra en fleece Forest också! 😄 :D
Förlåt för lite OT men vad är "fleece forest" #5? :)
#1 Halvslafsig mat är typ tomatskivor, så den inte blir helt spånig o så inte spånet blir tomat-färgat ^^
Också sugen på fleece forest faktiskt, men jag verkar aldrig få tummen ur ^^
#3 http://www.youtube.com/watch?v=VI5k8ORXKdM Det är en fleece forest :P
Så enkelt men så kul för små grisarna!
#4 Jaha! Vilken rolig idé :)