Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1207 ggr
busKotten
3

Äntligen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många av er har säkert läst om mina planer på att få igång en liten uppfödning, och om att jag letat efter lämpliga marsvin till det som jag vill få fram- nämligen Golden /White och helst i dutch-teckning.

Inledninsvis var planen att avla både rex och abessinier, men har valt att till en början endast inrikta mig på Rexarna och kanske framöver om utrymme för det (och viljan) finns öka på med ytterligare en ras.

Jag fick napp ganska snart- men det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Jag sökte egentligen enbart en hona, men fick se en perfekt liten Golden dutch kille. Trots att jag inledningsvis bestämt mig för att säga nej, blev det snart kanske kanske till JA! Jag hade också möjligheten att få köpa en jättefin hona som egentligen var inplanerad i annat projekt- men då min kontakt tyckte att hon skulle passa så bra in i mitt projekt kunde hon tänka sig att sälja henne till mig…- Tack Anna!

I ett sånt läge var det bara att satsa! Nu var problemet att lösa transport från Arvidsjaur! till Göteborg! Jo det skulle nog gå att lösa visade det sig, men det skulle dröja lite… ungefär fyra veckor…

Vid tre veckor visade det sig att kompikationer stötte in och det skulle dröja ytterligare en vecka- MEN de skulle ju iallafall komma.

Och nu ca fem veckor senare- och med stor hjälp och organisation från främst uppfödar Anna och andra, är de HÄR!

Jag presenterar mina guldklimpar "Juliannas Mika" & "Caviecares red Maggie"

Nu skall vi lära känna varandra, de skall få tid att växa, mogna, förhoppningsvis bli bedömda innan vi går vidare till nästa steg…

emmaaslund
1

Spännande! Vilken perfect match du kommer starta med 🙂

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

chokladtassen
1

Åh vad roligt! Farligt söta marsvin det där.

Vilken bra start du får :)

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

idipidi
0

Åh, det måste ju vara den lilla som satt hemma hos mig i fredags?!

Lunkamia
1

Snygg huvudteckning :) Säg till om du vill ha lite "äkta" dutchar i ditt projekt….

busKotten
0

#1,2 Visst är de! Jätteglad över att de är här nu…

#3 Är det så! Vad roligt… de verkar ha tagit resan med ro båda två trots det långa avståndet…

#4 Hehe, du tänker på öronen antar jag, och kanske lite mkt vitt… 😉Har en till hane (avatarbilden) han har en del bra egenskaper att tillföra också, men har tyvärr vita bakben…

Tilltänkta prefixet är "Ettermyrans"

Juliannas marsvin
2

Stort lycka till busKotten!! 🙂 Jag vill också passa på att tacka alla som har hjälpt till efter vägen, utan er hade det inte gått, tusen tack! 👍

Lunkamia
0

Nej då-huvudteckningen är faktiskt bra på den ena ;).De ska ju ha vita strumpor/stoppar !!😉

idipidi
1

Ja jag tyckte att han var förvånansvärt bra dutchtecknad när jag tjuvkikade lite på honom. Dessutom jättesöt.

Juliannas marsvin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja en riktig liten sötnos är han Mika, Julia (min dotter) blev helt förskräckt när hon såg vem som skulle iväg, han som är så söt kan väl få stanna tyckte hon, tyvärr går det inte spara allt som är sött, speciellt inte när de passar in i någon annans projekt bättre än ens eget 🙂

busKotten
0

#9 Han är bedårande! Behöver jag ens säga hur söta de är tillsammans han och Roney 😍

godisgrisen
0

Kul! Följer detta med stort intresse. Lycka till!🙂

Abico
1

Vad roligt att det går framåt! Himla läckert med såpass vältecknad rex dutch, förstår att du vill ha fler :) Lycka till!

Hanna