Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 5923 ggr
[ussi-marvin]
5

Bildtråd burar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har precis byggt klart en bur. Marsvinen trivs jättebra! Även jag är jätteglad över den :)) Jag tänkte också ha en bildtråd där du visar din bur, alltså den du gillar mest/ är mest stolt över. Såklart kan du ju lägga upp bilder på flera burar, här är iallafall min! :)

[ussi-marvin]
4

:)

eriksson
1

Vad fint! Vad duktig du är 🙂

MoaIndra
3

Här är min

[ussi-marvin]
0

#2 tack!! Vad glad jag blev nu! :)) #3 fin :)

[Anasam]
3

Jag har idag möblerat om så att mina två 120cm burar står längstes varandra, det är en ramp mellan burarna då jag lyft bort kortsidorna så nu har de 240cmx59cm. Jag hade tidigare dem i vinkel men de fick då inte lika mycket spring yta. Därav en gul gavel på framsidan av ena buren då jag modifierade den tidigare då burarna stod i vinkel.

busKotten
4

Har bara ett hemmabygge hemma, och den är byggd för att vara praktisk och under lite tidsnöd- så inte på långa vägar lika snygg och utformad som många andras… Men jag gillar den och det gör grisarna i den också… :)

Detta var innan de flyttade in och den spartanska inredningen är ett minne blott… man ser tyvärr inte hela buren på bilden🤔

Novaline
0

Vad snygga ni har ! Sjl har mitt walk in closet rum blivit halvs marsvinens och halva med mina outfits ;) sorry e e lite stökigt och oorganiserat men ni ser min tillfälliga lösning ! Vill och ska bygga fler bokhylle burar på höjden iaf :) eller fynda .. Ingen som ev har nån bokhylle bur att sälja ? Pma mig i så fall ;) Har 5 grisar 2 honor och resten hanar !

Novaline
1

Fick prova lägga upp bilden igen snurra till D :)

godisgrisen
4

Stora burskåpet. Det lilla mitt emot ska strax bytas ut. Gillar att snickra så det ska bli jättekul att bygga nytt.

godisgrisen
1

Översta våningens innevånare för några veckor sedan. De mindre har vuxit lite nu.😉

godisgrisen
3

Tanternas bokhyllebur.

godisgrisen
6

Paxskåpet.

[ussi-marvin]
0

#12 Riktigt fina burar! :)

MikaTela
1

#12 Snyggt med ett litet paxskåp! :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Linnea1990
3

har just nu en 100x50 bur men får en 150x73 denna vecka

till mina underbara brudar BedaBodilBerit :)

marsvins
1

här är min🙂

råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂

marsvins
5

oj den går inte att visa försöker igen😃

råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂

Ssjostedt
7

Här är min bur :) innan vi satte in inredningen. Skenan i mitteln går att ta ut och sätta in.

[Marie68]
13

Så här bor våra skyddslingar:-)

mammagrön
2

WOW #19. Jag står mitt i burbygge just nu o har stor respekt för vilket arbete ni lagt ner….PUH

Elin-Li
2

Här bor mina tjejer:)

// Elin-li, 

emmaaslund
2

Här är de fyra burar jag har hemma. Tre bokhylleburar och ett burskåp.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Linnea1990
2

nya buren :) 150x73cm

Isnona
8

Har visat denna bilden här på MiF innan, men lägger upp den igen. Såhär bor mina små grisar :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

marsvin-90
2

Så här bor grisarna här hemma =)

[Springerpoo]
4

Här är min fula bur.😕Önskar att jag inte hade köpt en ny så jag hade kunnat göra en ny fin bur. Gärna som #24 med skåp under så man kan förvara sakerna där istället för fult runt och under buren där det syns. Men denna buren är 140 bred och passar perfekt där den står så jag vet ju vilken storlek jag vill ha på min drömbur😉

westblom
3

Go för middag alla marsvins vänner , det spelar ingen roll hur burskåpet eller bokhylleburen mm ser ut tycker jag huvudsaken att det fyller sin funktion och att marsvinen har det bra sen är det ju alltid kul att ha lite snyggare burar,bruskåp mm

Skogstrollets
3

Så här bor våra 17 grisar

[[tjattehonung]]
2

Max och Edgars bur

EmmaMarsvinet
1

Ja här är min bur, lite ful kanske.. Men i allafall så gillar marsvinen buren och trivs i den. De är de viktigaste! Katten som ligger på buren är deras bästa vän! Hon ligger alltid där och kollar ner på marsvinen. De är en 110 x 50 bur. Orange med galler

Ery
1

Mina pojkar i sin bokhyllebur, 185 x 100. Den står på ben och under förvarar jag hö, spån och lite annat.

fridaaocrazy
0

#29 Var köpte du de lådorna? 🙂 Jag har länge velat göra större bur och hade man kunnat sätta ihop 2 sådana lådor hade det blivit en jätte stor bur som dessutom hade varit lätt att rengöra! Ska se om jag hittar något liknande. Vad kostade den? 😃

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

[[tjattehonung]]
0

#32 Vi köpte den inte vi fick den av några, så jag vet inte vad den kostade. Men den är jättebra! Lätt att flytta på och enkel att städa. Tänk bara på att de kan hoppa ut om den står på golvet.

[[tjattehonung]]
0

Förresten, hade inte #12 något liknande? Eller det kanske inte var en sån?

AndreaSäll
0

#32 Det är en låda från IKEA😉

Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.

Wilmazz
0

Tror att lådan kostar 99 kronor på Ikea. En sk sänglåda.

Jag har den största plastlådan som finns till garderobsystmet PAX, som botten och trådbacken i samma system som galler som man lägger upp och ner ovanpå.

Lådorna är däremot svåra att sätta ihop, jämfört med sänglådorna.  Helt klart ett billigare alternativ till en vanlig bur, ca 100 cm bred och kan den vara 60 djup(Med tanke på en garderob) Inte så hög som en vanlig kaninbur, men marsvin behöver inte lika högt-och har man inget hot så kan man säkert hoppa över gallret och bara ha lådan. Den är väldigt stabil och lätt att rengöra då den har rundade hörn. 

Springerpoo

Tycker att din bur är väldigt praktisk. Vill du ha förvaring så satsa på att köpa ett skåp och ställ under buren där du  kan förvara saker.

Helt fantastiskt att ha en sådan stor plastbur. Plast är helt klart lättare att hålla rent, lättare att lyfta. (Jag ställer min i duschen ibland och rengör på djupet)

140 cm burar är jättedyra!! Jag har likadan fast 120 cm, och är jättenöjd. Har skåp under… :)