Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1398 ggr
Tex&Tillman
2013-11-08 08:25
10

Storstädning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är man uppe tidigt. För här vankas det storstädning inne hos marsvinen =) Kommer själv va supertrött efter detta. Men grisarna kommer bli såååååååååå glada =D Och då blir matte glad =D

Idag får mysiga Jake va med på bild =D

Wilmazz
2013-11-08 10:06
0

Jag ska börja medmina alldeles snart. Byter varje dag, men idag ska jag också göra lite extra :)

Tex&Tillman
2013-11-08 20:13
0

Blir att fortsätta imorgon. Massa kvar. Det är ett stort projekt att hålla det rent hos marsvinen när man har världens fluginvasion i rummet. Hemska flugor som bits. Dem blir bara fler och fler =(

Blir att slänga ut två av burarna imorgon och resten när jag flyttar i januari.

Vill inte ha med dem hemska djuren till nya lägenheten.

Wilmazz
2013-11-09 08:53
0

Hur många marsvin har du??Låter inte bra med flugorna…Var bor marsvinen?

Tex&Tillman
2013-11-12 23:31
0

Dem bor i ett eget rum. Jag har just nu (inräknat bäbisar och ungar) 23 stycken.

Chocopops
2013-11-13 07:10
0

Här blir med storstädning snart, har även jag fått in någon konstig fluga hos djuren :/ mindre än en fruktfluga är den .. Å jag harar den, förökar sig massor hur mycket man än håller ren kommer dom tillbaka :/

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Wilmazz
2013-11-13 08:11
2

Usch då.

Har ni provat med att ställa in vatten med Fruktflugelösning i en skål?

Vet inte om de gillar samma sak, men annars blanda till följande:

1 dl vatten

1 msk äppelcidervinäger(eller annan vinäger)

1 msk socker

Ngn dropp diskmedel

Blanda och ställ i en skål.

Gillar de samma som fruktflugor dras de dit och när de landar i vattnet har diskmedlet gjort att de sjunker och inte kan landa på ytan.

Lite grymt, men vad gör man? Fluginvasion är ju inte vad man vill ha….

Lycka till med era djur.

Text&Tillman :23 marsvin! Måste vara jätteroligt att ha så många!

Jag har 7, det är vad jag hinner med just nu. De ÄR ju underbara!

Fast folk fattar inte det, de skrattar bara och tycker jag är knäpp :)

Tur det finns fler än jag !  :)

Ha en bra dag!

Tex&Tillman
2013-11-13 13:11
0

#6 Jo marsvin är det bästa som finns =D

Har testat ditt förslag innan, men funkar inte på dessa hemska flugor. Dessa flugor förökar sig inne och jag hittade ett ställe där dem lägger sina ägg. I en av bokhylleburarna såg jag hur det kröp massor av millimeter små flugor på väggarna. Så små att dem inte kunde flyga än. Då tog jag rengöringsmedlet och sprutade på dem. Dem dog omedelbart. Den buren och min andra bokhyllebur ska jag kassera.Dem andra burarna slängs när jag flyttar.

En sak som jag har upptäckt funkar att göra är att spruta rengöringsmedel på flugorna och direkt efter plocka upp dem med papper.

Annars är det väl bara en stor sanering som gäller för att få bort dem helt.

[JollyJustin]
2013-11-13 13:54
0

Jag brukar spruta hårspray o det funkar bra :)

Tex&Tillman
2013-11-13 16:39
0

Kom precis hem efter att ha varit iväg i några dagar. Och det är så mkt flugor inne hos marsvinen nu att det är deprimerande att gå in där =( Ett evighetsprojekt är vad det är =( Usch säger jag bara.

hanna12351
2013-11-13 19:06
0

sätt upp flugpapper och flugfällor lite överallt, om du vill kan du ju köpa insektslampor men det är det nog inte värt om du ändå snart ska flytta

länk till lite flugbekämpningssaker: http://www.granngarden.se/category/djur-foder/hast/i-stallet/?pn_id=4204dacb5d1d55b0c0d2003cb03e119f&pn_p=1

Opalen
2013-12-04 07:11
0

gud vad fin bild 😍

MVH Lovisa och kaninerna.