Skinny marsvin?
Nån här som har skinnys som vill utbilda mig i vad de kräver? Behöver de regelbundna bad som nakenkatter och nakenhundar?
Är det nåt annat man behöver tänka på i specialskötsel?
Tack på förhand. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Här har du lite svar på frågorna som Jag ställde för någon månad sedan när jag var ny inom skinny (marsvin över lag)
http://marsvin.ifokus.se/discussions/51e17ba88e0e7431930006ad-skinny-infofragor?participating-4
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#1 Fy rackarns så söt! 😍
#2 Eller hur ;D
Jag ska ha frågat samma fråga om bad i en annan tråd också så ska försöka hitta den åt dig :) (vill inte svara själv då jag säkert blandar ihop info med hur man gör med råttor, haha)
Men jag kan säga att min grabb (som är varulv = skinny med päls) fullkomligt Älskade att bli badad :P
Åh okej. :D Jag har rätt bra koll på hudvård på nakenhundar så är nyfiken på vilka likheter det finns i hudvården. :) Jag har kvalsterallergi så jag misstänker att det finns liten chans att tåla en skinny om man vårdar huden och buren väl.
Värt att kolla sig för iallafall. :) Men börjar vid information och sedan efter det kan jag åka och hälsa på nån nånstans. :) Jag tror inte jag är allergisk mot urinen osv då det inte brukar vara så stort problem i andra djur så, värt att kolla upp. :)
Gud, chock. Visade skinnys till Mike och han tyckte dom var toksöta! Ovanligt med karlar som gillar nakendjur. 😃
Han ville skaffa ett par. Här blir det att läsa på och hitta uppfödare och hälsa på! Men med noga städning i buren och ha buren i annat rum än sovrummet så tror jag att min allergi kommer klara sig. :) Hoppas det iallafall!
1. Nej de behöver inte regelbundet bada.
2. De äter mer, bajsar mer hehe
Kräver lite varmare än pälsade marsvin. Jag ger t.ex havregrynsgröt till mitt. Sedan gott om myssaker i buren 🙂
Smörjas in med solkräm om de är ute på sommaren.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Är jag helt fel ute när jag säger att de även Pratar mer? :P
Min varulv är en extrem pratare och fick höra att skinny generellt är pratgladare

Övriga har gett bra svar. Vill bara inflika att skinnys gärna bor med en skinny till. Stor skillnad på min Ilona sedan hon fick två till skinnys som sällskap. Dem sitter alltid tillsammans och myser något som dem håriga inte verkar lika pigga på.
MVH Erika :)
#6 Tack. :)
#8 Tack för tillägget. Blir det marsvin blir det absolut två då jag inte har några sedan innan. :) Lika barn leka bäst sägs det ju. :)
Ja upplever också min nakenfis vara väldigt pratsam. Och hon är den som tjuter högst. Helt underbar! Väldigt social, tyvärr är hon ensam just nu som skinny, delar bur med två teddy, en släthårig crested, menjag upplever allt att de myser ihop! Liker ofta och "knör" i hop. (Knö dialekt ord för trängas för de som inte vet :)
Ja de är verligen härliga.
Har hört att de lättare får bölder(talgkörtlar som blir igen täppta)
Någon som vet??
#7 ja vissa gör nog det, :) har ganska pratglada marsvin överlag hihi #8 Nog väldigt individuellt, mitt skinny är inte annorlunda med sin pälsade kompis än när han hade skinnykompis :) #10 Inte märkt något på dem jag haft i alla fall:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Jag upplevde att mina skinnys pratade väldigt mycket. Inte bara gap och skrik vid mat utan liksom mer småprat 🙂 Jättemysigt! Dessutom tycker jag att de två individer jag lärde känna också var mer sociala än de andra marsvinen.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white