Grönsaker..
Hejsan! Mina marsvin lever med basgrönsakerna Vitkål, Rotselleri och Morot. Det var även den basen dem fick när dem bodde hos uppfödaren.
Ja, det slinker ner efter en stund men det är inte riktigt det där matsuget. Något mer som är bra som bas?! Vad ger ni era grisar för basgrönsaker?!
Jag köpte hem lite spetskål till dem vilket dem älskade! Går det ge det som bas?!
Kramisar! :D
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Jag har ingen bas så, utan jag ger dom lite vad vi äter till middag. Vi äter nämligen aldrig guska, sallad eller någonting sådant "näringslöst" utan vi äter mest paprika, vitkål, osv. Men jag varierar :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag ger: vitkål, grönkål,spetskål,paprika, blomkål, broccoli mm,varierar. De får 1-2 grönsaker/dag.
Morötter mer som"godis",ger inte det som bas pga inte så hög c-vitamin halt samt en del "socker".
Vitkål däremot är bra bas, många som verkar ha det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Okey! Paprika gillar dem verkligen. Det brukar dem få fre-lör-sön som lite "helgmys", och det är ju en bra C-vitamin källa. Gurka och sallad är ju inte så näringsrikt. Mest vatten men när matte vill vara lite extra snäll kan man få lite gurka som "godis". Gå alltid ner! ;) :D ^^ Tack att du tog dig tid att svara på min fråga. Uppskattas!
#2 Jag får ta och köpa hem lite mer kålsorter :D ^^. Jag har hört de… Man kanske ska ta och hålla in lite på morötterna. Med mycket blandat och varierat blir dem nog glada! Vill tacka dig med, för du svara på min fråga! :D
Kram
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
#3 Ja varierat är bra tror jag, så är inte risken heller att de tröttnar 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.