Tips om webbshop!
Jag vill tipsa om en webbshop i storbrittanien. Trots dyr frakt så blir åtminstone "min" mat Selective hälften så dyr jämfört med t. ex Zooplus.se. Där kostar den runt 70 kr kg + frakt (om man nu inte handlar för tillräckligt så det blir gratis frakt), på den här sidan blir det runt 37 kr kg MED frakten. Jag har inte själv testat att handla där än då jag har ganska mycket mat redan, men jag har läst att andra på facebook är nöjda :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Jag har handlat där och portot blev ca 150:- sammanlagt för tre stora och tunga paket.
Jag köpte bl.a. oxbow pellets där (ca 200:- för 4,5kg).
Det är bara för de i England det kan bli fri frakt efter vad jag förstår.
Ja frakten blir dyr, men mitt exempel är där jag räknat in frakten :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag har handlat med zooplus flera gånger. Om man handlar för 500kr eller mer är frakten gratis och leverans till dörren. Om man handlar för endast 250kr är frakten 29 eller 39 vilket jag tyckt är ok.
Att leveransen är till dörren har varit en fördel, men det kan ta en vecka hit till norra Sverige.
Vad jag ansett som negativt med zooplus är att deras kundservice på telefon är på engelska. Och när det fattades en liten plastdel för buren fick den beställas på nytt och de hämtade den nya också från dörren. Bekvämt med hämtning, men bökigt med bokning av hämtningen.
#2 Jag ville inte rätta dig utan skrev mitt inlägg som en extra info till din länk som jag tycker är en bra länk.
#3 Jag har inte handlat från zooplus men varit på väg att göra det några gånger men det har blivit billigare med de saker jag valt att köpa att handla på petplanet trots det högre portot. Fick sakerna till dörren.
Ska kika på petplanet. Vad bra med tips!
#4 Då förstår jag :) Det är en bra påminnelse att tänka på frakten. Speciellt eftersom det är två olika fraktkostnader, en för under 2 kg och en över.
Zooplus har jag handlat av två gånger och det är väl smidigt, men när man kan spara såhär mycket på maten så kan jag lika gärna beställa från Petplanet :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Vill bara notera att om ni köper från Zooplus så välj isåfall Danska Zooplus då ge generellt har billigare priset än svenska.
zooplus.dk och kom ihåg att omvandla valutan eftersom danska kronan skrivs i KR precis som svenska.
Har inte hört talas om PetPlanet men ska absolut kolla upp det 👍
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
7# hur omvandlar man danska pengar tll svenska? Finns de nån sida som gör de åt än, eller måste man räkna ut de själv? Har nol koll på de just nu
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#8 Du var Valuta.se, Forex osv osv. Googla "valutaomvandlare" så får ud upp massor med sidor
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning