Kim!
Som vissa redan vet så har vi skaffat en ny gris:)
Hon är 12v gammal och heter Kim! Vi köpte henne på en djuraffär, som man helst inte ska göra. Men när vi skulle köpa lite inredningar så såg vi ett marsvin som bara satt i ett hörn och svettades:( Såklart får man känslan att rädda dom. Vi ville köpa marsvinet, men den var för ung och va inte till salu. Så ja, vi uptäckte att Kim hade Ringorm, men vi har medicin så det ska nog gå bra.
Men i den här tråden tänkte vi ta lite hjälp för att kolla ras osv:)
Vi är rätt så säkra på att färgerna är golden,choklad & vit. Och har virvel/abessinier i sig, vissa i hennes kull var rätt så långhåriga, och hon har ju en virvel i pannan, så vi funderar på om hon kan ha coronet i sig.
Fråga gärna för fler bilder om det behövs🙂
animal power <3
Söt tjej
I mitt otränade öga ser det ut som en Black/white/golden virvel-pet (med tanke på att det är affärsdjur så är detm ed största sannolikhet PET)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Vilken sötnos :) Du har rätt i det du säger, hon är chocolate/golden/white virvel pet.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#2 Kan hålla med om att hon är virvelPET, men tror ändå att färgerna är choklad/vit/golden, men jag kan skylla lite på att bilderna inte är världens bästa direkt ;)
#3 Ja, hon är en riktig sötnos:) Vad bra, då hoppas jag att vi är överens om att hon är virvelpet och choklad/vit/golden :)
animal power <3
#4 Jadu jag tycker att det är svårt att urskilja på dessa bilder om det är Black eller Chocolate så man får nog gå efter ditt ord när du sett marsvinet i verkligheten :)
Men sedan om hon är Chocolate/White/Golden eller Chocolate/Golden/White kan jag inte svara på men det kan du ju själv lätt se vilken av Golden eller White det är mest av :P
Men virvelPET är hon absolut :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Ja juste, vet inte om du vet det men den färgen marsvinet har mest av säger man först, den som är näst mest av säger man näst först och den som är minnst av säger man sist :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#5 Det var värt ett försök att chansa iaf :)
Det visste jag inte! Man lär sig något nytt varje dag:)
animal power <3