4st marsvin! :D
Nu har Saffran och Smilla fått två stycken nya kompisar; Molly och Tequila! :D
Saffran och Smilla trivdes inte så jättebra ihop, så de fick åka och se om de hittade några andra kompisar. Egentligen så skulle de inte vara tillsammans då de inte riktigt hittade glädjen i varandra… Men men.. Allt kan ändras! ;)
Så igår fick jag och mamma för oss att vi skulle bygga en bur till två stycken grisar, (vilket var tänkt ifrån början, Smilla och nån annan kompis), 165x70cm blev den!
Så nu får det plats 4st marsvin helt plötsligt! ;) Och så blev det! ;) Vi ska se om alla trivs ihop, i så fall får de stanna! Smilla och Saffran fick komma tillbaka + Tequila och Molly!
Saffran har problem med tänderna, Tequila är blind på båda ögonen (hon mår dock bra och har redan listat ut var burens alla väggar är, så tror inte att hon är helt blind), Molly hade typ en varböld i käken innan hon kom till omplaceringshemmet, som vart tvungen att opereras bort, allt detta hände dock innan hon kom till mej, och lilla Smilla är det inget "fel" på alls! <3 Alla verkar må bra just nu, de ligger och sover så gott! <3
Så nu hoppas vi att allt går bra, så att de trivs ihop! <3 Lycka på hög nivå här! ;) <3
Vad kul! Bild? Är väldigt nyfiken på hur de ser ut!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag ska försöka ladda upp en bild! :)
Tänkte ta upp dom på golvet imorgon så ska se om jag kan lyckas ta en bild då! ;) De kom ju hit idag!
Lite mörk bild… men men… man ser liite iallafall! ;) Bättre bild(er) kommer nog imorgon!
Vad roligt! Hoppas de blir en fin liten flock som trivs ihop! Berätta gärna hur det går.
#6 Absolut! :)
Bild på Saffran kommer senare!
Har det klickat med nykomlingarna? Eller för tidigt och säga?
Jisses vad söta!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ovan, en bild på Saffran!