Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 539 ggr
marsisen
0

försklyld?

hej för några veckor sedan köpte vi ett marsvin från djuraffär som man egäntligen inte ska göra, dom sa att hon var frisk och 2 veckor, men när vi åkte till veterinären så hade hon ögon influammation, Ringorm och lungproblem som nästan var läkt, och hon var 3 veckor. Efter 2 veckor dog hon tyvärr.

Men nu tror jag att ett av våra marvin har blivit smittad av "lungproblemet"/förskyldningen, när hon andas så "snarkar" hon, vi har försökt att få bort snoret, men det är kvar längre in.

Har ni några förslag på hur man kan få bort det?

animal power <3

Lunkamia
1

Ta marsvinet till veterinären .

Eulwen
5

Om djuraffären sålde två veckor gamla ungar så skulle jag ringa länsstyrelsen. Ofattbart!!!

godisgrisen
3

Om du misstänker förkylning åk till vet. som #1 rekomenderar.

Detta med det det lilla marsvinet som dog är mycket allvarligt! Hon var för ung och hon var sjuk på mer än ett sätt. Detta får bara inte förekomma! Djuraffärer ska absolut inte kunna göra så det är förfärligt! Jag hoppas ni redan anmält till länstyrelsen annars tycker jag ni ska se till att få det gjort för det här är för allvarligt det kan inte bara få passera obemärkt.

marsisen
0

Tack för svar, ska ta henne till veterinären och ringa länstyrelsen. Bara att vi va hos veterinären alldeles nyligen för ca en vecka sen, då var det bara Kim som hade andningsproblem, men de märkte inget på Åra.:/

animal power <3