Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 722 ggr
Mior
0

Orolig igen

Ja jag tror alla mina marsvin har blivit galna! Nu är det min andra dräktiga hona som jag har lite oro för. Jag stod och hackade grönsaker och hörde världens skrik från buren när jag springer dit så har hon försökt gå ut genom "fönstret" på en av husen i buren och sitter fast med huvudet och framtassarna på ena sidan och magen och baken på den andra och trycker allt hon kan! Jag skrek på sambon och vi hjälpte henne loss. Nu är jag rädd att bebisarna är skadade eller värre… Vad tror ni?

emmaaslund
2

Börja med att ta bort huset som hon fastnade i, det där är en av riskerna med att ha öppna fönster. Det är ju svårt att säga om någon unge skadades eller klämdes, du får hålla koll på honan så att hon inte verkar dålig eller påverkad på något vis. Det ska nog gå bra, tror jag!

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Mior
0

Ok, tänkte aldrig på att dom kunde försöka gå den vägen när dom har en stor mage ivägen :s Tar bort husen direkt. Än så länge är hon ok hon blev bara lite rädd tror jag men ush va otäckt det såg ut..

emmaaslund
0

#2 Det tänkte nog inte hon heller, men hon kanske blev trängd av en kompis :/ Har de inte kommit än, nu har du fått vänta länge :D

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Mior
0

Jo detta är en annan kull men hon ska få snart hon med, jag hade två dräktiga honor :) Den andra kullen kom i fredags la in bilder på dom i ett annat inlägg tre fina tjejer blev det.

Svarttusch
0

Emma har redan svarat bra, men om du vill fortsätta använda dina hus med fönster så är det ganska lätt att såga upp så det blir en enda stor öppning :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Mior
0

Ja jag får nog göra det, jag har ju ett annat hus som är så bra, det är stort och i plast och dom älskar det men köpte det i en annan stad och här finns dom ju inte, tänkte leta rätt på fler.

Mior
0

Nej i torsdags va det dom kom :)

Mill4
0

Jag har satt en kartongbit över fönstret på ena marsvins huset då mitt ena marsvin fastnade, såg som sagt väldigt otäckt ut.
Nu hade hon såklart inga bebbar i magen så är ju en annan situation :/
Men att täcka över fönstret är ju en liten tanke om du behöver använda huset framöver :)