Hälsokontroll?
Tar någon här sina marsvin på hälsokontroller hos veterinär? Dvs utan att de är sjuka eller har några symptom?
Nä…inte hundarna, hästarna eller katterna heller…
Jag läste någonstans att det var bra att göra det. Säkert på någon veterinärs hemsida… Det låter dyrt och kanske lite onödigt stressande för marsvinen. Men kanske skulle man kunna få något tips från en veterinär som gör att de mår bättre och lever längre?
Nepp. Gör jag inte med resten av djuren. När vi vaccinerar så gör de snabb hälsokoll innan (hund, katt).
#2 Inte så många veterinärer som är så kunniga på marsvin tyvärr.
Känner man att man vill lägga pengar på det kan man ju göra det, men skulle inte fungera med sex marsvin samt att jag åker in om jag märker något 🙂 Känner att det känns onödigt att åka in om det inte är något samt kan vara stressigt för marsvinen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Då tänker vi likadant!
#4 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vill bara säga att jag faktiskt ser pet-utställning som lite av en hälsokontroll. Domarna vet dessutom mer än de allra flesta veterinärer. Det känns onödigt att ta dem till veterinären om det inte är absolut nödvändigt.
Jag har nyligen vart med mina två marsvin på hälsokontroll, då deras kompis hastigt gick bort i jul. För mig lättade en sten när vetrinären sa att de inte va nått fel på mina tjejer. För mig kostade det 520:- för båda två. Lätt värt de!
Om ett av flera marsvin varit sjukt skulle jag nog tänka som du och ta dem som är kvar till veterinär.