HJÄLP!!
hjälp!! vad ska jag göra jag tror att mitt marsvin håller på att dö, han bara ligger där och andas jätte lite, han har bajs i rumpan som han inte orkar bajsa ut, och sen vrider han lite på sig ibland, han gäspar ibland, han klliar sig ibland. vad ska jag göra han sprang runt och lekte och så igår, och mitt på dage idag. han är bara 1,5 år vad ska jag göra snälla hjälp! :'(
Åk till veterinären!
finss ingen vetrinär där jag bor och det finns en vetrinäs klinik men det är stängt, tips vad kan jag göra? :'(
#2 åk till närmaste klinik då!! Eller ge han dextrucol blandat med vatten eller vad de heter så han får socker kick! Ditt djurs liv står på spel…Spelar ingen roll var kliniken ligger. DU SKA DIT!
Ja, åk till närmsta veterinär! Så länge kan du som #3 säger ge dextrosol (druvsocker) blandat med vatten eller fruktjuice!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
ok, tack för tipsen och så, han reageerade inte när jag droppade lite vatten på nosen från deras flaska
#5 nej, det är ganska självklart att han inte gör när han är så sjuk. Men blanda druvsocker med vatten/fruktjuice och se till att han får i sig det!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#5 se till att han håller sig varm med. Jag går djurvård jag vet hur snabbt värmen sjunker! Och tvätta rumpan med ett papper du blött med varm vatten, se om han reagerar på det. Men pilla inte för mycket han behöver sin energi!
Stackars lilla marsvin :'(
Enda inlägget från en bildlös profil som är upplagd idag…Hmmm!
#9 Hon kanske letade efter en sida där hen skulle få hjälp med dethär ?.. Fast det är ju konstigt att hen inte skriver på tråden.. :|
jag behövde hjälp akut igår för det var mellan liv och död. men han klarde inte av så han dog ungefär kl 9.så vi han inte åka till vetrinären
Gud vad tråkigt, blir så himla ledsen av att läsa sådant! Hoppas du hittar nu kompis till den andra, om du inte redan har!
aa, skulle gärna villa ha en långhårig kompis till charlie.