Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 414 ggr
frijoh
0

Rumsrena marsvin

Hur gjorde ni era marsvin rumsrena? Jag köpte en toalåda förra veckan och la i bajs där så dom skulle fatta. Men mina grisar bajsar och kissar överallt… blir så himla irriterad :P. Vad ska man göra för att som ska fatta? :)

Fridaaaa
0

Marsvin brukar vara svåra att få rumsrena. 
Aldrig haft marsvin som varit helt rumsrena. De brukar bajsa dock mycket runt höet och maten men det är för att deras ämnesomsättning är ganska snabb på något vis (svårt att förklara),som gör att det blir svårare att träna dem till rumsrenhet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ratuoi
0

Jag tror att marsvin kan bli (nästan) helt rumsrena om man har mycket tålamod och låter det ta sin tid. Fortsätt plocka bajs och lägg i toalådan, sätt marsvinen i toaletten direkt efter att de ätit (istället för att ha höet och toalett på samma ställe, jag tror inte att de trivs med att äta och göra sina behov på samma plats).

Medarbetare på Social fobi iFokus

chokladtassen
0

Ha lite hö i toalådan i början. Eftersom jag anser att dom gör sina behov där dom äter mest. Kanske du kan ha en gallerboll med hö i och hänga i hörnet vid lådan så dom kan äta ur den samtidigt som dom sitter i lådan.

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

frijoh
0

Jag plockar bort all skit och kiss varje dag som är utanför lådan, och det är sjukt mycket som kommer ur dom små kropparna! Helt sjukt faktiskt ;P. Ska jag ha något speciellt strö i lådan eller ? Nu har jag vanligt kutterspån som det också är i resten av buren.

frijoh
2

3#Haha, knäppa djur som måste skita samtidigt som dom ska äta :P!

chokladtassen
0

#4 Det spelar nog ingen roll vad för strö du har i toalådan.

Är det en vanlig hörntoa du har eller kattlåda?

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

frijoh
0

#6Det är varken en hörn eller kattlåda. Det är som en kattlåda fast mycket mindre för smådjur om du förstår vad jag menar :)!