Bebisväntan 4ever!!
Först trodde jag hon var tjuvparad av en unghane och ungarna skulle komma för två veckor sen. Det uteslöts när inga ungar kom. Då antog jag att hon blivit dräktig vid ihopsläppning då de parade sig dagen efter. Men lördag kom och gick utan bebisar… Så nu antar jag att hon blev dräktig på ombrunsten (som jag helt missade) så då borde de komma nästa helg eller början på nästa vecka…??
Eller…..?
Det här är den längsta bebisväntan jag någonsin varit med om….. Jag håller på att bli lite tokig.
🤪
Hihi! Jättefin är hon iaf, den blivande mamman :)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Det är lite som när man går över tiden (veckovis) själv när man är gravid…man tänker…nix det är nog inget…är nog bara lite luft i magen hihihi
Just NU föds det bebisar här! :D
Bilder?! :)
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Inte ikväll, kan fota i morgon. Nu myser de och bondar. :) Tre stycken blev det, två harlequiner och en magpie, alla svarta.
Grattis! Härligt att allt gick bra och att du fick vara med vid födseln :) Den som väntar på något gott… får alltid vänta liiite för länge ;)
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
Ja det var en lång väntan! Men väl värt det. 🙂
Här är magpien med en jättehäftig bläs. Jag tror det är en hane men "allt" är så SMÅTT så jag är lite osäker än. Tittar igen om några dagar.
Harlequin 1, hona. Bandad över ryggen men fin maglinje och rutor på undersidan.
Harlequin 2, hona. Väldigt lite cream och ett framkantsveck. Kommer bli till salu framöver.
De andra två ska jag ta god tid på mig att välja mellan. 🤔
Ljuvliga! ♥
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
Sötnosar.❤️
Gud så söta! Älskar hanens färg! :D
Men jösses vilka sötnosar!! ❤️ Marsvinsbebisar måste vara bland de sötaste djurungarna som finns!
Nu har jag vänt och vridit på dem i bättre ljus och kan konstatera alla tre tycks vara honor. 🙂
Tack, ja jag är löjligt stolt över dessa små. Om en vecka när öronen vecklat ut sig och de börjar bli lite knubbiga är de ännu sötare. ❤️
Stort grattis! :D
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Grattis till bebbar! Magpien var ju gudomlig.. 😍
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
vad fina :D GRATTIS EFTER DEN LÅNGA VÄNTAN!! :D
MVH Lovisa och kaninerna.
Grattis! 😃
Ah ff vilken låååång väntan… Skönt att den är över! 😃
Gud vad söta! Ett stort grattis!
ÅÅ vad jag tyckte de var gudomligt fina, jag går i marsvinstankar och drömmer mig bort!
Ska skaffa marsvin när vi har renoverat klart vårt hus så om ca 2 år… men gud vad sugen jag blev på dina raringar!!
UNDERBARA!! 😃
Grattis, så fina dem är! 😃
Jättefina var dem! :D
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎