utomhus bur vinter?
hej!
jag var inne på www.teddytassen.se och hitta en kanin bur som man kan ha ute på vintern. Men den är till kanin, men kan man kanske ha den till marsvin också?
tack i förhand<3
BILDEN ÄR BORTTAGEN AV ADMINISTRATÖR DÅ DET ENLIGT UPPHOVSRÄTTSLAGEN ÄR FÖRBJUDET ATT PUBLICERA BILDER UTAN UPPHOVSMANNENS TILLÅTELSE, DET BRYTER ÄVEN MOT NÄTVERKETS REGLER OCH ANVÖNDARVILLKOR SAMT SAJTENS Skrivregler.
Det blir för mörkt för marsvinen där inne. Du tänker väl ändå inte ha marsvinen ute på vintern?
Nja, marsvin ska inte bo i temperaturer under 0 grader (varmare brukar rekommenderas, iaf 14-16 grader), så ute på vintern kan de inte bo. Marsvin kan inte få vinterpäls på samma sätt som kaniner.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
:)
#1 Tänk gärna på hur du uttrycker dig. Istället för att skriva "Du tänker väl ändå inte ha marsvinen ute på vintern?" som kan tolkas dömande kan du istället helt enkelt informera om att marsvin inte ska bo ute på vintern. Som i mitt inlägg #2 t. ex.
Dessutom tror jag inte det blir för mörkt för marsvinen. Det är vi människor som vill att de ska ha det ljust, men jag tror de skulle trivas bra lite "gömda" :) Men inte ute i vinterkylan såklart :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Tur att ni skriver:) nu kommer jag inte köpa den, och nä…nu ska dom få stanna inne:) kan ha dom ute på våren när solen kommer och snön smälter?:)
Kan man ha dom ute på våren undrar jag:)?
#6 läs #2 :) Beror ju helt på hur varmt dom får det
Checka in @gnagarboden på instagram 
Jag brukar tänka att jag ska kunna vara ute i t-shirt utan att frysa, då går jag ut med dom.
men då är det ju lite sommar
animal power <3
Tack då vet jag:)
(Man får inte ta bilder från nätet utan tillstånd av bildägaren).
#5 Beror på hur varmt det är då. Jag brukar ta ut om det är 16 grader eller varmare ute och då inte blåser kallt. Samt inte blött på marken 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som ovanstående skriver, fint väder, ej för blåsigt och ca 16C. Ett bra test gällande hur varmt det faktiskt är på marken där marsvinen ju är, är att sitta en stund på gräsmattan. Blir man kall/fuktig är marken fortfarande för "kall/blöt". Ibland kan det ju bli otroligt varmt och soligt utan att marken underifrån hänger med riktigt…