Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2262 ggr
Misarn
0

Utomhus burar

Även fast det är några månader kvar innan det är tillräckligt varm och skönt för grisarna att vara ute så har jag börjat fundera på utomhusbur. Vad har ni för burar till era grisar ute? Lägg gärna in bilder och tips på vad vi ska tänka på :-)

marsisen
1

Vi brukar ta av gallret från våran förra 120bur och lägga ut på gräsmattan med en handduk över, sen tar vi hönsnät som vi sätter fast med pinnar så det blir en hage och ett skuggställe. Och självklart massa hus de kan vara i också:)

Har ingen bild nu, men ska försöka hitta någon..🙂

animal power <3

marsisen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en bild, dock har vi inte gjort klart allt, alla pinnar och hus är inte uppsatta och handduken är inte uppe. Men man förstår nog ändå🙂

animal power <3

Misarn
0

#2 Vi måste ha en stabil bur för grannarna har katter, men det var en fiffig ide :-)

Fridaaaa
0

#2 Ser inte så stabilt ut och lågt 😮 Mina svin hade varit över det på ett kick.

Vi använder en hage från Lidl som jag köpte för några år sedan, galler och pinnar man sätter ner i marken samt överdelar till inneburarna och även en i trä med svetsat nät och tak på, som en annan snickrat ihop som vi fick. Tyvärr ingen bild på den.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Springerpoo]
0

Så här ser mina marsvins bur ut. Den är bara 120 cm så det är ingen direkt lyx bur.😛Vi planerar att ta bort ena sidan och bygga en stor hage så de får mer yta.😃Jag tycker det måste vara lite större bur ute för att vara ute är en av de bästa sakerna mina flickor vet. Ett tips att tänka på om man kanske vill att marsvinen ska sova ute, håll koll på vad det blir för väder dan efter. Har hänt att man har glömt och vaknat av ett rejält åskväder och fått springa ut i spöregn i bara tröja och trosor och hämta två livrädda marsvin.😐

Fridaaaa
0

#5 Jag har haft en sån, urusel kvalité tyvärr 😕

Här är bild på ena hagen🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

marsisen
0

#4 Som sagt var den inte klar:) Hittar ingen bild på när den var klar, men fortsätter att leta. Då hade vi även ett till större galler. Ser nog bara lågt ut, annars hade de nog redan hoppat över, tror det var på ca 30 cm:)

animal power <3