Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 556 ggr
Svado
5

Stor lycka!

Hej o hå alla ni glada marsvinsentusiaster!

Jag bara måste få skriva av mig den lyckokänsla som jag har just nu, för om ett par veckor så kommer jag att hämta hem två marsvin!!! :D 

Ska bli så himla roligt, längtar som en tok :) Min sambo tycker jag är knäpp, som vurmar så över två "råttor" som han kallar det, men ja säger då de, karlar! (med en liten smula salt såklart ;)

Här hemma finns redan två kaniner, en 4 åring och en djurtokig mamma och en inte särskilt djurtokig pappa som ska göra allt de kan för att dessa små underbara grisar ska få ett gott liv.

Återigen, bara LYCKA med stora bokstäver, som gäller just nu :) Och förväntan!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Svado
2

Och innan någon hinner få hjärtat i halsgropen, så ska INTE marsvinen o kaninerna bo ihop :P Kanske sniffa på varandra i soffan eller så, men ej annars :)

Linnea Adler

Misarn
2

Grattis vad roligt, vi fick hem våra killar för inte så länge sen och marsvin är verkligen härliga, ska väl tilläggas att min gubbe inte riktigt delar min entusiasm :-P

Svado
2

Ja tror min gubbe kommer ändra sig när han väl får se dom, o höra deras söta kutter, han tycker iaf inte jätteilla om kaninerna numera, utan har till o med erkänt att Lisa (ena kaninen) är ganska fin ;)

Linnea Adler

Mirinda
6

Vad roligt att höra om era glada förväntningar! 

Känner igen det där med en sambo som inte var direkt överentusiastisk. Här muttrades det en del innan våra marsvinspojkar flyttade in. Han hade sagt att visst skulle han hjälpa till med att frakta spånbalar, hö och annat tungt jobb som det skulle vara svårt för mig och sonen att fixa själva. Men inte tyckte han att marsvinen i sig var något speciellt. 

Sambon kunde muttra då och då efter att de flyttat in också. Men det var vad hansade. Gissa om sonen och jag hade roligt när vi såg honom sitta vid burkanten och gulla med dem? Han försökte hålla färgen när han visste att vi såg på. Men den snabba gurkförbrukningen avslöjade honom.😃 

Det går bara inte att motstå marsvinscharm. Den biter säkert på din sambo också. Lycka till med förberedelserna!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Svado
1

Haha vilken härlig berättelse!

Ja jag tror inte heller att det är speciellt lätt att motstå, det där söta kuttrandet, de runda kinderna, den lilla korvformade kroppen o världens gulligaste mun typ, hur kan man INTE bli kär i ett litet marsvin liksom :)

Jag ska lägga upp kort på smågrisarna när de väl är hemma också :)

Linnea Adler

Juliannas marsvin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så himla roligt att ni längtar så! Tror att tjejerna kommer att stormtrivas!

Lägger upp varsin bild på tjejerna så får du fylla på med egna när du får hem demGlad

Apple❤️

Juliannas marsvin
2
Svado
2

De är ju sötast i världen! :)

Linnea Adler

godisgrisen
0

Härligt! 😃

VästkustFia
0

Lycka till med de små godingarna! Hjärta

cinderellaghost
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan meddela att han kommer älska dem säkert. Blev också lite tveksam när min sambo ville ha marsvin män tänkte jag unnar henne det men nu några månader senare ä det jag som ligger på kvällarna och gogglar marsvin och uppföddare och vill ha fler. Lite sälskap till scarface och batman ;;)