Är det dåligt?
Hej! Idag var jag en runda inom maxi, och när jag ändå var där tänkte jag att ja kunde köpa nåt extra gott till grisarna. Jag bestämde mig för "drops" men sen när jag kom hem blev jag fundersam om det inte var alldeles för onyttigt. Så jag undrar om det är de? Jag ger ju inte dom det dagligen men man kanske inte ska ge dom alls? Här är en bild på "dropsen" :)
Absolut kan du ge såna som godis då och då om marsvinen gillar det. Mina rynkar på nosen åt just såna 🤪
Ett tips är att inte ha de liggandes allt för länge. Det hade jag en gång (i.o.f.s. inte förslutet) och där fanns sen både larver och fjärilar. UÄK!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#1 okej vad bra då behöver jag inte slänga dom hehe, tack för svaret och tipset, ska testa ha dom förslutna :)
mina gillar inget godis, för dem är grönsaker å maskrosblad godis :P
Sådana har jag också, men ingen av killarna gillade dom :P
Checka in @gnagarboden på instagram 
Mina killar gillar inte sådana men har sådan hemma till mina pluttar
dem går absolut :)
däremot ska du nog ge det ibland eftersom
att det är godis :)
MVH Lovisa och kaninerna.
Haha Melvin är hel skogstokig i sådana, ska nog ta och köpa det till honom i julklapp… Visste faktiskt inte heller om de fick äta sånna :) men det är ju kul att det funkar att ge dom!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tycker såna där ser så söta och goda ut, men ingen utav mina djur tycker om dem.. Inte ens katten som äter allt möjligt x)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Jag har också köpt såna till mina Marsvin
Haha nu har han helt plötsigt ändrat sig, han är galen i dom! 🤪
Checka in @gnagarboden på instagram 
Sja, dom är gjorda på mjölk och joghurt, vilket inte Marsvin tål, de kan få diarre av det och enligt en person, så kan dom till ock med förlora synen av mejeri produkter :(
#11 inte så lite är inte skadligt :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)