Ommöblering
Igår möblerade jag om paren i burarna. Ally skulle sättas med pojkvännen Luka. Hon gick tillsammans med Duchesse. I en annan bur gick Doris, Rory och Amidala.
Vad man märker att man tror helt fel om marsvin när man börjar möblera om! Doris och Duchesse sattes i en bur, och ungarna Amidala och Rory fick sitta tillsammans i en annan. Jag har alltid tyckt att Doris är den bitchiga honan som är elak mot allt och alla. Duchesse har alltid varit den lugna och omhändertagande. Haha, eller inte! Duchesse visade tydligt att det var hon som bestämmer och ingen annan. "Stackars" Doris har aldrig stött på ett sånt motstånd innan så hon visste inte vad hon skulle ta sig till.
Ungarna tyckte det var väldigt skönt att inte ha en jobbig Doris som försöker dricka vatten så fort dem är vid vattenflaskan och dricker. Och att Luka ens kan para förvånar mig (och det kan han! han är skyldig till tre kullar minst) då han är världens toffel. En sak är säker, han skulle inte fungera som kastrat, vilket är tur för det ska han ju inte bli heller ;)
Lustiga marsvin helt enkelt. Alla med sin egen charm såklart!
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Luka! ❤️
Älskar snälla hanar, så länge de parar duktigt och det gör ju verkligen han.
#1 Ja parar gör han verkligen! Och att han är bra med både honor och småhanar är ju toppen :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Spännande med ommöblering och nytt par! :)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#3 Javisst är det spännande! Ska bli kul att se vad som blir av en american crested hane som är ganska glest utfärgad men samtidigt gett fina avkommor kommer ge ihop med en english crested ut american crested avel ;) Nu blev det snurrigt känner jag ;)
Hanen Luka är alltså american crested. Honan Ally McBeal är english crested men både mamman och pappan är american crested, pappan både champion samt sv-13, mamman har 2 cert + 1 ck så det är inga dåliga föräldrar om man säger så ;) Men Ally fick bara ett ynka vitt hårstrå ;) Bild på både Luka och Ally finns på min hemsida, länk i min signatur :D
Hälsningar Malin <3
Min hemsida