Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1127 ggr
Brunokuno
0

Hängtunnel?

Vi kommer att få tillökning i familjen av två skinnysar :) Medan vi väntar så försöker jag komma med vettiga saker som pojkarna kan göra på slöjden. Han som har träslöjd håller på att göra ett hus o han som har textil tyckte jag kunde göra en hängtunnel. Tänkte först hängmatta, men trodde att de pälslösa hellre ville ha nått mer ombonad o varmt.. Påse kommer de också att ha. Ok, till frågan. Måste den ligga ganska nära marken så att de kan komma upp? Och blir diametermåttet på 13 cm bra?

mammagrön
0

Jag förstår inte riktigt vad du menar m häng tunnel…Jag har sytt tunnlar o påsar av fleece. 

Finns bilder i mitt fotoalbum. Vill du ha mått så skicka ett pm.

Jag har också sytt en typ av hängmatta-bo av fleece men den var ingen succe. Mina o dotterns grisar totalt 6 st gillade/vågade inte att gå upp i nått som hängde. 

Nu är det billyhyllor som gäller till burar här o då finns det liksom inget att hänga i heller…

Jag hittade mönstret o sybeskrivningen till den hängande på Youtube, men hittar den inte just nu…

Jag letar vidare o lägger en länk längre ner om jag hittar den igen.

Brunokuno
1

Jag googlade lite på olika gömställen o grejor till marsvin och hittade då en hängtunnel. Ja, en tunnel som man hänger upp :) men det kanske är mer för andra smådjur, jag vet inte.. Men stort tack för länken! Tyckte den såg jättemysig ut :) vi hade tänkt att ha en liten övervåning på buren o under där kan man nog skruva upp något. Frågan är bara om de tycker om det… Men det får tiden utvisa :) Brukar marsvin gilla hängande grejor?? Eller är det bortkastad tid?? Kanske svårt att svara generellt..

Fridaaaa
0

Hängtunnel tycker inte riktigt jag är för marsvin, ev om det hänger väldigt långt ner.  Mina har tunnel på marken, roligt för dem🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Brunokuno
0

Ja, så är det nog :)

SandraBjörklund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller med #4 med att hängtunnel nog inte är för marsvin, mer för hamstrar. Ni skulle dock kunna göra en "säng" till era grisar. Mina älskar sin, skickar med en blid på en.

Brunokuno
0

Åh, vilken söt bild :) tack för tipset! Ja, det blir nog något marknära.. Men det blir ju så spånigt.. Man kanske kan ha ett glansigare tyg på utsidan..

Fridaaaa
0

#7 Jag har easyströ, fastnar lite men lättare att sopa av än kutterspån 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emmaaslund
0

När jag hade skinnys älskade de tunnlar av fleece. Gällande hängmattor har jag sett att vissa har det i sina burar till marsvinen, och det verkar ha varit uppskattat. En hängmatta går ju att båda ligga i och under :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white