Blod på gren?
Hej, jag har lagt in en gren från ett äppleträd som vi har i trädgården i mina marsvins bur och eftersom att de inte verkade så intresserade av den först så brydde jag mig inte särskilt mycket om den. Men nästan precis när jag fixade lite i deras bur så såg jag pinnen och jag det såg ut som blod på pinnen. Jag försökte få tag på mina marsvin och kolla deras tänder men de bara sprang iväg ifrån mig som vanligt i med att de är nya. Men är det farligt med blod på grenen? Jag är ganska orolig :/
Har du hittat blod på något annat ställe i buren?
Jag är långt ifrån kunnig inom marsvin, men i regel så är det lätt att utesluta saker ganska fort.
Har du inte blod på något annat ställe där dom har rört sig så är det mest troligt att det är i munnen det kommer ifrån.
Bäst är att kolla, men beroende på hur mycket blod det var på grenen så kan det vara ganska lugnt. Normalt läker munsår snabbt av sig själv.
Håll koll på dom och se om dom har svårt att äta eller liknande och kolla efter mer blod.
äppelkvistar blir röda när dom tuggar på den, så tror bara det är det som du ser ;)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna