Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 892 ggr
jossanElsa♥
0

Havregryn

Hej jag undrar om man kan ge havregryn till marsvin?

Och i såna fall hur mycket varje dag?

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

[heda23]
0

Jag ger mina havregryn eller havrekross som fredagsmys. Typ en gång i veckan. Egentligen en gång i månaden. Men vet att det finns de som ger oftare.  

Vetekross och rågkross är väl nyttigare?

Madde_Warrior
0

Havregryn är bra att ge till marsvin ger det till mina som kraftfoder Brukar la ge knappt en halv dl om dagen lite mindre men det ger jag ju enbart för att dem är unga och fortfarande växer. Är dem fullvuxna och har en bra vikt behöver dem det faktiskt inte :)

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Emblems
0

Jag har hört att havregryn är bra för pälsen och magen/matsmältningen. Stämmer det? :)

Madde_Warrior
0

Det innehåller bra fiber och fett så det kan nog allt stämma Magen vet att det är bra för men pälsen har jag inte hört nått om :)

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

akittehmonster
0

Mina får det varannan dag, det är bra för deras magar i en viss mängd! Mina älskar det, dom ser det som godis och popcornar när dom får det! :) Så ge du dina marsvin lite havregryn :)

[Mintassen]
0

Mina gubbar fick havregryn som foder varje dag  en del blev det 🙂

Emblems
0

Blir de alltså tjocka av havregryn? Då bör jag nog sluta ge det till mina :P

[Mintassen]
0

Jag tyckte inte mina ex marsvin blev det av havregryn 🙂

Majskiii
0

Ge 0,5-1 dl i veckan ;)

akittehmonster
0

Mina blir inte tjocka av det för jag låter dom vara ute så mycket om dagen! :3

fridaaocrazy
0

Havregryn är bra att ge till underviktiga marsvin men de som redan är överviktiga bör antingen sluta med det eller dra ner på det 😉

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Lejonhund
0

Mina fyra unga hanar får varje dag blandat med vanliga maten. De är väldigt aktiva och hoppar och skuttar mycket, så de behövde lite extra energi i form av havregryn för att inte tappa i vikt.

Marsmamman
0

Hej. En liten fråga, ger ni "vanliga" havregryn eller de med fiber? Spelar det ngn roll vilka man ger?

Fridaaaa
0

#13 Jag ger med fiber, jag & marsvinen föredrar det men spelar ingen roll. sedan har jag märkt att mina föredrar vissa märken mer än andra

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.