Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1086 ggr
Sofia54321
0

Djur

Hej! Jag vill jätte gärna ha djur, helst marsvin. Men min familj åker bort varje helg på sommaren, och vi kan inte hitta någon som passar djuren. Vet ni något djur ( förutom fiskar) som klarar sig ensamma en helg? Och har ni något förslag på vad man kan göra för att kunna ha marsvin ändå? Tacksam för svar!:) / Sofia

Fridaaaa
1

Enbart fiskar skulle jag säga.

Om ni vill ha marsvin ändå så blir det att fixa djurvakt, eller om det går (och marsvinen klarar det) ta med dem. 

*edit* såg i din andra tråd att ni är på sjön, så där rök det med att ta med dem

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fialialej
1

Det finns också djurpensionat som man kan betala för att lämna sina djur hos. 

Lägg annars ut en annons på blocket innan sommaren och fråga om nån kan passa marsvinen för en liten peng,  så ska du se att du hittar nån som kan hjälpa dig! :)

"På natten är alla katter svarta"

Sofia54321
0

Tack :)

Fridaaaa
1

Eftersom det är varje helg med, så tror jag det är bättre för dem att vara hemma, med djurvakt, jag personligen tror att det blir stressigt om de ska fara fram och tillbaka varje helg, och vara borta då en helg varje gång, men är lite vad jag tror, skiljer nog från marsvin till marsvin vad de gillar och inte gillar, tål och inte tål med

Fialialej
2

Sen tycker inte jag att man ska skaffa djur bara för att man VILL HA ett djur, vilket som helst…

Bättre att du hittar nåt som verkligen intresserar dig. Många djur lever i flera år så det är viktigt att tänka efter noga innan så att du inte riskerar att tröttna efter ett kort tag.

Det är ganska stor skillnad mellan fiskar och marsvin, tänker jag….

"På natten är alla katter svarta"

Fridaaaa
0

#5 👍