Rumsrena?
Eftersom att folk bara svarar om fleecen i min andra tråd (vilket också är väldigt bra) så skapar jag en ny för frågan: Hur svårt är det att få,dem rumsrena och hur lite mer exakt gör man?
Gud vad bra jag stavar…
Jag tror att det är jättesvårt att få marsvin rumsrena. Våra kissar på brickor med spån när de är ute på golvet. Bajset hamnar väl inte alltid där. Men det är ju enkelt att sopa upp. Vi har inte tränat dem. De gör väl ifrån sig på brickorna för att de är vana vid spånet i buren. Där har de sina ställen. Men det är inget som vi har styrt upp.
Det skulle vara jättekul att höra om någon aktivt har tränat sina marsvin att vara rumsrena och om det lyckats.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Alltså det är inte super viktigt för mig att det inte skulle hända någon olycka, bara att de skulle göra ifrån sig de mästa på låda
Gud vad bra jag stavar…
Det ligger inte i marsvinens natur att vara "rumsrena" utan de kissar ofta lite överallt, även om de ibland själva väljer ett hörn där de kissar bäst, men det brukar variera. Hanar brukar ju även markera och kissar gärna lite överallt för att sprida sina dofter, ibland även på varandra ;)
Så fort jag skaffade fleece och hade en liten kattlåda i buren med spån i och höt i en höhäck lågt ner i lådan så kissade dom aldrig utanför. Dom kanske bajsade utanför ibland men det sopade jag bara upp varje dag :)
ok:)
Gud vad bra jag stavar…