Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 3308 ggr
Sofia54321
7

övertala föräldrar

Hej! Några som vet hur man övertalar sina föräldrar att få skaffa marsvin?😂

Cahira
5

Du tar reda på alla deras argument till varför inte och hittar lösningar på dom.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sofia54321
1

Tack! Fler förslag?😂

[rumelle]
6

Läs på så mycket du bara kan om marsvin så att du kan visa dina föräldrar att du har kunskapen för att kunna ta hand om dem. Sköt skolarbetet bra, hjälp till hemma med allt du kan, var noga med att passa tider, så visar du dina föräldrar att du kan ta ansvar. Spara pengar så att du kan hjälpa till att betala olika kostnader gällande marsvinen. 
I slutändan är det dock ändå deras val, eftersom de står som huvudansvariga så länge du är minderårig och eftersom de troligen står för större delen av kostnaden speciellt om något oförutsett skulle hända. Men om du visar att du kan ta ansvar, att du har kunskapen och att du har viljan att hjälpa till med det ekonomiska så långt du kan så är chanserna större att de går med på det. :)

Sofia54321
0

Tack för hjälpen!😂

paddan_83
0

Tror att det blir svårt med tanke på att ni åker bort om helgen.

Svarttusch
7

Den stora frågan är ju varför föräldrarna säger nej. 

Om min son kommer hem om 8 år och säger att han vill ha en orm kommer jag säga blankt nej. För jag är inte intresserad av att hjälpa till med en orm, ta huvudansvaret och allt det där som jag som förälder måste. Om han däremot kommer hem och säger att han vill ha en katt, två marsvin eller en guldhamster, som är djur jag kan tänka mig ta huvudansvaret för är oddsen bättre för ett ja från min sida. 

Det kommer inte spela någon roll om han sköter skolan bra, hjälper till hemma osv. Jag vet hur lätt det är för ett barn att tröttna på ett djur. Jag har varit där. Mina föräldrar vet, de får fortfarande påminna mina syskon om att ge kaninen mat och vatten som de promt skulle ha för 6 år sedan. Skulle min son däremot välja att skaffa en guldhamster och tar väl hand om denne utan att jag behöver tjata om något och gör det hela guldhamsterns liv är sannolikheten större att jag skulle läsa på om ormar eller vilket djur han nu vill ha och att jag litar på att han inte kommer tröttna (även om jag kommer veta att det är jag som är den ansvarige som ska ta över om han tröttnar). 

Så varför säger dina föräldrar nej? Jag har träffat många föräldrar, och få säger nej för att vara elaka. Det kan vara så att de inte känner att det skulle fungera med marsvin hemma hos er, kanske för att ni åker bort varje helg. Om man istället ser att föräldrar har sina anledningar till att de gör som de gör kan man kanske lyckas komma till en kompromiss.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida