Konstigt klet under magen
Hej!
Min marsvinshane på 4 år har något torkar kladd under magen och på ryggen. Han verkar inte ha ont och är pigg och glad och äter som han ska. Har någon en aning om vad det kan vara? Jag ska försöka ta bort det med ljummet vatten när min pappa kommer hem.
Kakan och Kola heter mina små grisar 🐽
Saknar dig Oreo 🩷🕊️🩷🕊️
Jag tycker det ser ut som sperma. Sperma brukar torka till och bli hårt och i princip omöjligt att tvätta bort. Enklaste sättet att bli av med det brukar vara att försiktigt klippa bort pälsen som det sitter fast i.
#1: Okej tack så mycket för hjälpen 🩷. Dock såg det inte ut att vara något på snoppen utan det verkade typ komma från stället som visades på första bilden.
Saknar dig Oreo 🩷🕊️🩷🕊️
#2: Är kletet hårt?
Sperma kan slungas iväg ganska långt. Jag har visserligen aldrig sett på magen innan, men på ryggen på kompisen är inte det minsta konstigt.
#3: Ja, kletet är hårt. Han brukar ligga i lite konstiga positioner ibland när han vilar så det är inte helt omöjligt att han fått det till magen. Tack för hjälpen, det är skönt att veta att det inte var något farligt.
Saknar dig Oreo 🩷🕊️🩷🕊️
#4: Då tror jag att han har lagt sig på sperman medan den fortfarande var kletig, och att den sen torkat fast på magen.
Jag tycker du ska försöka klippa bort den. Det är inte helt bekvämt när det drar i pälsen.
#6: Toppen! Det måste varit skönt för honom att bli av med det där.