Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 488 ggr
Adina13
2014-04-29 12:31
1

Första badet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! De är snart dags för mina två tjejor att ta sitt första bad. Vad ska jag tänka på, hur ska jag göra, schampo och har ni någon film förslag på exempel youtube som man kan titta på? Jag la även ut en bild på ena marsvinets back del, för jag undrar om de kan klippas bort? De fastnar bajs upptäckte jag idag när jag släppte ut dom på golvet. Nu hade jag på bilden tagit bort skiten. De är likadant på min andra. Tack för svaren!

[rumelle]
2014-04-29 13:41
0

Om du inte har planer på att ställa ut dina marsvin så kan du klippa dem lite hur du vill. :)

När du badar dem ska du tänka på att inte få vatten in i öron/nos/ögon och att skölja av dem väldigt noggrannt efter du haft i schampo. Jag brukar låta bli att tvätta huvudet, har bara gjort det någon enstaka gång och då bara tagit lite vatten/schampo på en tandborste och försiktigt "borstat" genom pälsen på huvudet, och sen sköljt ur genom att borsta med endast vatten i omgångar tills schampot är borta.
Efteråt gäller det att torka dem ordentligt. Har du en hårtork där du kan ställa in så att den blåser lite ljummet så är det toppen. Om du har en som bara blåser varmt får du hålla den lite längre bort och ha en hand mellan så att du känner om det blir för varmt.

Adina13
2014-04-29 15:23
0

Tack så mycket!

NordicSunset
2014-04-29 17:56
0

Är det viktigt att bada marsvin?

Be the best version of you.

• Zoella
Fridaaaa
2014-04-29 17:58
0

#3 Efter behov 🙂 Mina badas max 4 ggr/år. Långhåren mer än korthåren. 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Adina13
2014-04-30 11:35
0

Mina två är blandras mellan kort och långhåriga:)