lukt
Jag fick ju hem mina marsvin i torsdags och jag har inte upplevt att deras urin har luktat alls! Börjar det lukta mer när dom blir vuxna kanske?
Jag tycker inte det luktar alls, inte ens de tillfällena de kissar i famnen faktiskt. I så fall är det så lite. Så länge man håller städat i buren luktar det inte mer än ströet tycker jag :) Men sen tycker jag ju heller inte att marsvinen luktar något alls (alltså om man stoppar näsan i deras päls) så mitt luktsinne är kanske inte att lita på ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Städar man inte regelbundet kan det börja lukta, annars luktar det inte. :)
#1 okej, låter ju jättebra! Har haft en hamster och den tyckte jag luktade mer, hur det nu är möjligt. Nu känner jag bara hödoft från buren. :)
#2 Okej, då får jag fortsätta som jag gör nu. :)
börjar det lukta väldigt mycket/illa så kan man ju vara uppmärksam på ev urinvägsinfektion
Beror på om du har honor eller hanar. Det luktar lite mer när de blir äldre tycker jag och när hanarna har "pisstävling" för att imponera på varandra (i tonåren när de tjafsar) så kan det regelrätt stinka… Honorna däremot har ju den roliga möjligheten att kissa utåt istället så det ser ut som om man spillt en kaffemugg på väggen bredvid buren.