Björksav?
Som jag skrivit är jag pälsdjursallergiker och för en tid sedan fick min uppfödarkompanjon Emma ta över även mina marsvin då jag inte kunde ha kvar dem hemma. Jag har nu fått höra att dricka björksav kan lindra diverse allergier som pollenallergi och pälsdjursallergi. Är det någon som har erfarenheter kring detta eller känner någon som har det?
Jag har i alla fall läst om en som drack det och pollenallergin blev bättre. Det hade märkts för att hon åkte iväg och inte hade möjlighet att dricka det längre och blev då dålig, men sen när hon kunde börja dricka det igen så blev hon bättre igen. Såvida det inte är farligt att dricka björksav är det ju egentligen bara att testa :)
Annars, du har inte kollat upp sån där vaccinering? En kompis som var allergisk mot pälsdjur tog sådana sprutor och nu har han för första gången i sitt liv (han är typ 25) en katt som han skämmer bort :P Det är ju förvisso något som tar ganska lång tid och jag tror det kostar väldigt mycket pengar.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Okej! Ja precis, jag har tänkt jag ska prova men det är alltid kul att höra om andra har erfarenheter kring det. Jo det har jag hört om men inte forskat närmare. Det känns som björksaven är värt att testa först eftersom jag är otroligt rädd för sprutor (vilket jag dock självklart får försöka bortse från om det kan göra så jag kan ha djur igen), dessutom tänker jag kring kostnaden som du nämnde men det är ju värt att kika runt lite på. :)
Pollenallergi hittar jag rätt mycket skrivet om som blivit bättre/försvunnit av björksav, det är mindre resultat på pälsallergi, hittar ingenting faktiskt. Min pollenallergi är ju en droppe i havet jämfört med att inte kunna ha djur.
Det har inget med saken att göra, men jag tycker väldigt synd om dig, hoppas att du hittar något som funkar, skulle aldrig klara mig utan tex. mina hästar :-/
Kramar till dig!!
»♛❣❣Hälsningar❣♛«