Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 3849 ggr
22tlo00
2014-04-23 21:40
0

C&C bur?+katt

Jag vill jätte gärna ha en C&C bur! Men jag har katt och vet inte hur det funkar. Är det någon som vet något sätt att lösa det på?

Kagamine
2014-04-24 09:51
0

Jag har en bokhyllebur som är öppen och en katt. Min lösning är helt enkelt att vara noga med att hålla dörren stängd till mitt rum, och inte låta katten komma in. Men det funkar ju inte för alla, och det beror på var du har marsvinen såklart…

Om du inte har möjlighet att hålla borta katten från buren så blir det svårt, och farligt för marsvinen.

Jag kan inte komma på något sätt att hålla katten borta, förutom att täcka över buren, och det förstör ju syftet lite granna..

Sorry att jag inte har några bra svar, hoppas du listar ut något! :)

jagga-ewe
2014-04-24 10:12
0

Jag är oxo nyfiken på svar i den här tråden. Har planer på att bygga en större bur, men måste göra den kattsäker. Skulle vilja ha en bokhyllebur som står på ben och har nät, men är inte säker på hur det skulle gå till… :)

Vi funderar på att skaffa nåt i stil med den här, men är inte helt säker än. Inga lådor under, men ändå plats att ha spån, hö etc under. Bra att kunna öppna taket när man ska städa. Nackdelarna är väl att den blir ganska mörk och kanske är i grundaste laget. Jag skulle vilja hitta en sådan fast djupare, nån som vet om o isf VAR det finns? Jag har kollat runt efter kaninburar, som ofta finns på ben, men de är ofta bara 60cm djupa.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

hanna12351
2014-04-24 16:41
0

finns C&C burar med lock:)

philippazon
2014-05-17 22:56
0

Får jag fråga vart köper man C&C burar? Vill också ha :-)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

22tlo00
2014-05-18 13:32
0

EBay finns ganska många:) #4

Edera
2014-05-20 15:41
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis byggt en själv! Kanalplast kan man hitta på byggvaruhus eller på wellplast i munka ljungby om man bor i närheten. Galler finns på en butik som heter butiksinredarna, jag hittade på blocket. Dyra galler, men är nog dyr frakt från USA eftersom de är tunga. Jag har funderat på att importera en större volym från Kina och sälja till både burar och som hyllor. Vår är inte riktigt klar än men det är Jätteroligt att bygga bur :)

Edera
2014-05-20 15:43
0

Man kan ha lock på, av nån gallerhylla eller göra en öppningsbar del med buntband som "gångjärn"

Eulwen
2014-05-20 16:07
2

Många verkar gilla de där burarna men jag förstår inte riktigt varför, vad är vitsen? Vad är det som är så bra med dem? 🤔

Edera
2014-05-20 17:00
0

Jag tycker att gallren egentligen inte är så speciella, man kan ju ha vad som helst, men att göra burbottnarna i wellplastark var supersmidigt, rita, skära, vika, tejpa. Så har man en plastlåda valfri storlek. Plättlätt! Hade ju räckt att bara ha bottnarna egentligen och kanske göra kanten lite högre men jag vill ha lite hund- och barnskydd….

Eulwen
2014-05-20 17:24
0

Wellplastark lät ju intressant, borde kunna funka som fuktspärr i botten på vanligt burbygge också (för oss som gillar träburar).