hyllplan
Hejsan. Vill ta och göra ett nytt hyllplan för det jag fixade för ett par månader sen ser förskräckligt ut.
Okej, vad ska man svara på det?;)
Gud vad bra jag stavar…
Tips på vad man kan göra för och göra ett nytt hyllplan själv kanske?
Förstår ej vad du menar? Var har hyllplanet suttit? I en bkylla, väggen? I en bur?
// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/
Det jag undrar är hur man kan göra ett eget. Alltså åka till tex byggmax och köpa en träskiva med de rätta måtten. Eller liknande. Alltså material och liknande.
Vad har du för bur? Köp ett hörn hus eller liknande som de både kan sitta på och vara under. Annars: Har du galler bur kan du köpa nån överbliven planka och sticka in mellan gallrena!! Har du en typ bokhylle bur så köp en planka och 4a vinkelgärn och skruva fast samt gör en liten ramp :) hoppas du fick svar på din fråga.
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Men då har du ju redan 2 hyllplan + ett litet, men om jag var du skulle jag ta nån planka och sticka in mellan gallret längst ut i en kant, så blir det som en sitthylla/ett hus/ett hyllplan längst kortsidan.
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Det är bara ett hyllplan. Och det är till våningen under. Ska ha ett till buren längst upp. :)
Men själva buren är ju i sig självt två plan, köp ett hus eller något. Har i alla fall gett de tips jag kan, sen förstår jag inte riktigt vad mer du vill ha men hoppas mina tips hjälpte och att det jag hade o komma med var till lite nytta :-)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Jag har gjort som så att det är två vanliga burar som står ovanpå varann. I den understa bor min kanin haha. Har redan ett hus, men vill ha en ny hylla då bottnen är så djup. + utan hylla så blir skålarna bara fulla med hö och övrigt underlag i buren xD
Jaha. Nu förstår jag precis. Smartaste är nog att ta en planka och sticka in mellan gallret :) (förstår du hur jag menar?)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Japp. Och jag tog upp en oanvänd bräda som jag sågade till som sitter där nu. Men den ser hemsk ut nu efter ett tag… :(
Om du nu vill att det ska se tipp topp ut så kan du alltid sätta fast en bit filt med fint mönster på brädan. Tyvärr är väll inte marsvin de mest rumsrena djuren, så man får väll tåla att det inte ser ut som ett lyxhus i LA ;)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«