Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1120 ggr
Tiddelum
0

Flexipet burar

Vad tucker ni om dessa burar? Jag tycker att de är fina men ser lite mindre hemtrevliga ut än en "vanlig". http://www.flexipet.se/gnagare

Fridaaaa
0

Nej, inget jag skulle ha till marsvin. För instängt tycker jag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaL
0

#1 De är ju inte mer instängda än en vanlig bokhyllebur.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Fridaaaa
0

#2 Jag tycker att de ser betydligt mer instängda ut än en vanlig bokhyllebur, med tanke på att plexiglasen ser bland annat betydligt högre ut än vad man brukar ha på gallerburar, så håller inte med dig där-

philippazon
0

Tycker den ser vädligt "lyxig och trevlig" ut, men skulle nog också säga lite för instängd, den är inte byggd för marsvin, den är byggd för hamstrar :)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

MoaL
1

#3 I en bur som är två meter lång, sjuttio centimeter djup och fyrtio centimeter hög, är det knappast några problem för syre att nå marsvinen. Glad

Dessutom verkar det ju helt klart vara så att man kan specialbeställa burar, så man kan ju inte direkt skylla på att måtten inte passar. 😛 Vill man ha lägre höjd är det med andra ord fullt möjligt.

Mvh,
Moa

Fridaaaa
0

#5 Jag har sett liknande IRL och jo det blir mer instängt än vad man tror med 40 cm höjd, och har man lägre så får man skippa taket.
(jag såg bara översta buren, scrollade aldrig längst ner, så såg inte marsvinsburen längst ner på sidan, så var översta jag tänkte på)

MoaL
0

#6 Aha, okej. 🙂 Den första buren är tydligen tänkt till dvärghamstrar och är 30cm hög. (Personligen skulle jag bli vansinnig på den, för glidskenorna skulle bli fulla i bottenströ på en gång… ^^) Marsvinsburen längst ned är öppen utan tak. 🙂

Mvh,
Moa

Fridaaaa
0

#7 Såg inga mått på den xD
🙂 Jag tror det blir relativt instängt ändå med 40 cm, då får man ha lägre som du sa, hade max haft runt 25-30 cm höjd på skivorna.
Jag tycker hamsterburen som är överst ser högre ut än marsvinsburen underst xD

MoaL
0

#7 Haha, oj, nej det är den inte. 😃 Om du klickar på "Läs mer:"-länkarna under beskrivningen av varje bur, så kan du se fler bilder och mer info. 😉 Hamsterburen är, förutom glidskenorna då, riktigt lyxig för små dvärghamstrar: 80x60x30cm.

Håller med om att 40 cm är onödigt högt för en marsvinsbur, men vill man ha lägre är det nog inga problem att be om det. ^^

Mvh,
Moa

Fridaaaa
0

#9 Får göra det sen 🙂 Satt vid ipaden innan och internet krånglar där ibland, så bytte över till datorn precis 🙂

philippazon
0

Det var buren längst upp jag också kollade på :)

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Svarttusch
2

Alltså marsvinsburen tyckte jag såg ganska smidig ut. För jag antar att det inte är något lock på. Jag får liksom känslan av att glas är lättare att underhålla än plastmatta och vaxduk som marsvinen biter på osv. Borde vara lätt att rengöra samt sanera.  Hade jag sån skulle jag nog dock kanske sätta svart dekorplast på två sidor (på utsidan av buren) så de fick ett mysigt mörkt hörn :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Tiddelum
0

Tror ni att det går att måla de här aluminiumburarna vita? Isåfall skulle jag nästan kunna tänka mig en sån (utan lock).