Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 901 ggr
vendelaomoa
0

Kan inte välja?

Vi ska välja att antingen skaffa marsvin eller kanin. Men vi kan inte välja? Ni som vet, vad tycker ni att vi ska skaffa? Marsvin verkar jättetrevliga men kaniner kan man ju hoppa med och så.. Så, vad är fördelar och nackdelar med dessa fina djur? Vad tycker ni att vi ska välja? Lägger självklart ut detta på kanin iFokus också.

//Vendela och Moas hamsteruppfödning och smådjurdagis i Umeå.

VildaVittra
0

Borde man inte kunna köra agility med marsvin? Min upplevelse är att de är lite smartare än kaniner (även om det är kaniner jag själv har).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
4

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Givetvis kunde man det. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
1

#1 Dock svårt med tanke på deras kroppar alltså just hoppbiten.  
men tunnel och sånt kan man ju kanske lära dem om de vill :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vendelaomoa
0

#1 , Ja, nu är det ju inte riktigt just det kanske vi hade inriktat oss på om vi hade marsvin, men det visste vi faktiskt inte.. Tack för infon.

Splitter
1

Jag tycker att du ska välja det där själv. Alltså, tänk igenom och läs på om djuren. Kaniner lever ju (oftast, vad jag har förstått) längre än marsvin, och marsvin MÅSTE alltid vara minst två stycken. Tänk också på att när ena marsvinet dör sen (ifall du har två då, och den som lever kvar blir ensam), måste du antingen sälja marsvinet eller skaffa en ny kompis. Sen tycker jag att även kaniner borde ha en kompis att leva med, men det tror jag inte att det är lag på. Själv tycker jag båda djuren (fast jag själv bara har marsvin) är underbara, men marsvin är det som tar störst plats i mitt hjärta!😎❤️

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Twili
2

Det jag spontant känner är att man först tycker, va roligt att kunna gå med kanin i koppel o hoppa och sådant. 
Men efter ett tag är det inte så roligt längre. 

För mig är marsvin ett självklart val eftersom de är så mycket roligare djur, intressantare att titta på. Dessutom kan man ha mycket finare, roligare burar av bokhyllor. En kanin måste ju ha tråkigt, fult galler.

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Acharial
0

Det är nog lite av en smaksak. Både kanin och marsvin är unika. Marsvinen tycker jag blir mer personliga och kommunicerar mer med ägaren än kaniner. Har du bara ett marsvin, vilket du ALDRIG ska ha kan jag tänka mig att marsvin blir tråkigt, men när man har två eller fler så blir det genast intressantare!

Är det kaninhoppning du gillar så är det självklart bättre än marsvin, men tänk dock på att det är bra mycket svårare att lära en kanin agillity än en hund. 

#6 Det beror ju lite på om man har en bur eller inte. Vår kanin har ingen bur och är tränad att gå till kattlådan. Men jag håller med om att det är snyggare med marsvinsbur annars. 

Jag har kanin och haft marsvin. (ska hämta två marsvin i helgen)

vendelaomoa
0

#7 , Okej. Det var bra och lång info. Tack! vi ska fundera lite till.. Båda verkar så söta!