lånat hanar
Vi har fått låna
två hanar hem för att vi vill ta kull på vårat ena marsvin. Kan vi göra som så att vi har inne ena hanen hos honan som ska paras på dan och sen under natten sätta tillbaka hanen till sin hankompis så att den inte behöver sitta ensam så länge. Är det ok eller blir det struligt?
Nej det kan bli struligt och sluta i slagsmål och två hanar som inte längre kan gå ihop.
Vänta tills honan brunstar coh sätt då ihop hanen med henne under några timmar tills de är klara. Sätt hona och hane i annan bur helst i annat rum så den andra hanen inte får dem för nära. Bada sedan av hanen som parat och sätt honom hos hans kompis och håll tummarna att de kommer överens.
Är de ni har lånat hanarna av införstådda med risken att de kanske inte kommer överens efter detta?
Ok då ska vi hålla koll på honan och sätta in honom till henne bara när hon brunstar. Honorna bor utomhus och hanarna har vi inne och så har vi en bur iordning inne var vi kan sätta honan och hanen tillsammans sen när hon brunstar. Tack för bra tips :)
#0 Lite OT men det ser ut som du fått nåt reklamprogram på din dator. Man ser det på länken med det gröna märket som syns i början av texten.
Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸♂️
# Jo helt rätt men jag får inte bort skiten ;(
Fråga på datorn iFokus då.
Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸♂️
Ok får nog göra det :)