Zombie
Zombie är mitt marsvin som nyss fyllt 1 år! 🙂
Men det finns vissa saker jag inte kan förstå med honom.. Han är väldigt social i buren och vill alltid sticka ut huvudet igenom öppningen som om han vill ut. Men sen när man har han ute så är han inte still för fem ören! o_Ô något han vill? Man kan ju kela med honom igenom buren hur länge som helst..
Och sedan så har han den här dåliga vanan att bara stanna upp och vagga åt ena sidan precis som om han bara glider iväg till sin egna lilla värld .__.
Han har väl mkt spring i benen bara..? De gillar ju både gos och äventyr för det mesta. Får han springa fritt på golvet ibland? Vaggandet vet jag inte vad jag ska säga om. Det låter lite oroande. Har han en marsvinskompis? En gång hörde jag om ett marsvin som levde ensam en period och som gungade. När hon fick en kompis igen så slutade hon på en gång. Hoppas du får bra svar här så att du kan hjälpa Zombie!
Nog har han det ^^ och jo, han får springa av sig om dagarna utanför buren i en liten hage tillsammans med sällskap av två andra marsvin jag har (vill inte riskera att de får en dörr på sig..)
Min lärare som lär ut om smådjur säger att hans vaggande inte är farligt då han inte plågas av det eller har ont. Och jo.. Eftersom att hans syskon dog vid födseln så hade han ingen att gå med en liten tid efter att man skilt honom från mamman. Men han fick sällskap efter en tid då jag väntade på en kull där jag skulle ha hanen som sällskap till honom (typ 2 månader eller något)
Han är lite efter har jag förstått :/ men han har en stor personlighet och livsglädje och älskar människor ^^ han har även lätt för att lära sig saker :)
Han är en fin liten kille som ingen kan hata 😊
(på bilen är hans halvbror ^^)