Låter de?
Låter marsvin mycket, om man har dem i sitt rum. Blir det inte svårt att sova då????
Jag har haft marsvin i sovrummet men föredrar att ha dem i annat rum. Mina kunde börja dricka på¨natten och så. Tycker det är lugnast i annat rum men beror på vad man föredrar 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Alla burdjur låter, det är inget man kan komma undan.
Så det är mer hur Du är som person som spelar in här, jag kan inte sova Utan djur i rummet medan andra inte kan somna alls om det låter.
Jag bor med två burar marsvin, och i dagsläget 4 burar råttor så det är livat eftersom råttorna är nattdjur, höhö :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag störs inte alls av mina marsvin när dom är i mitt rum under natten. Men jag tror det är olika med olika marsvin!
Marsvin är ju dagdjur, så de "pratar" ju inte på natten som de gör på dagen. Inte som hamstrar eller råttor som ränner runt massa på nätterna ;) som #1 sa så kan de gå upp och dricka lite vatten men det är det högljuddaste mina varit på natten. Så det beror väl på hur djupt du sover? Ofta vänjer man ju sig vid vanligt förekommande ljud också, är de helt tysta en natt vaknar man av det istället och undrar om de lever ;) Nu har jag mina i vardagsrummet men har haft både marsvin, kaniner, katt och hund i mitt rum under min uppväxt. Mysigt :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Jag vet inte varför, men när mina marsvin pratar och låter så blir jag helt lugn inombords. Har hänt några gånger att de låtit lite när jag försökt att sova, men det är sällan. Önskar de lät mer ofta kvälls/nattetid då jag tycker det är extremt charmigt och deras ljud nästan funkar lite som sömnmedel för mig 🙂
Medarbetare på Social fobi iFokus
#4 Hehe mina pratar på nätterna när de hör att jag vänder mig i sängen :P Specielt Dexter (skinny) väldigt pratig grabb det där… <3
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag sover väldigt djupt, Men kan man ha vatten till de i en skål på natten om man tycker ljudet från vattenflaskan låter för mycket? Har en kompis som brukar göra så.
Jag har haft mina små tjejer i snart 4 år i mitt rum och störs nästan inte alls av dem nu. Att de dricker låter ju och det kan störa lite, men annars tycker jag att det funkar helt ok :D
Mina låter hur mycket som helst dagtid. På naten vet jag inte, då de är i hallen och vardagsrummet. Så fort något prasslar minsta lilla, så skriker alla ikapp. Ibland piper de bara de ser mig, i alla fall om de vill ha något.