Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 585 ggr
Romancelove
0

Älskade Pärla

Hejsan.

Mitt första marsvin Pärla börjar bli gammal. hon är fem år iår och jag trodde aldrig att jag skulle ha ett marsvin som nästan är 6 år. trodde jag skulle få oturen att få ett marsvin som bara blev två eller tre. men hon lever än idag och är min lilla skruttiga gumma <3. 

Men som sagt. hon börjar bli gammal nu märker jag. hon har gått ner i vikt och är allmänt seg och hon ser inte sådär pigg och alert ut, hon ser bara… gammal ut. inte sjuk.. gammal. sådär gammal.

någon som vet hur mycket det kostar att avliva ett marsvin? jag vill inte hitta henne i buren död en dag. jag vill isånafall vara med henne när hon dör. någon som har någon aning om hur mycket det kostar? tänker att det kan vell inte kosta mer en 600? tänker på hur mycket det kostar för en katt vilket kostar 600 där jag bor.

kommer sakna henne. <3

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

Misarn
0

Tror jag betalade 1500:- för både Samson och Zooie när vi fick ta bort dom, Mirra somnade in hemma och har det mycket hellre att dom somnar in så än åker till veterinären. Usch det var så hemskt och önskar ingen något liknande.

Romancelove
0

#1 vad önskar du inte? avliva hemma eller hos veterinären?

Misarn
1

Avliva hos veterinären, så stressande för marsvinen och sen när dom ska ge sprutan skriker dom förmodligen också, nej fy. Mår dåligt av bara tanken. Låt henne leva så länge hon mår bra, vi har en gubbe som blir fyra och det är såklart man ser att han är äldre men det finns marsvin som lever betydligt längre än det.

bohan85
0

Är du säker på att det bara är ålder och inte att hon är sjuk på något sätt? Tex sköldkörtelproblem etc?

Jag har två 6-åriga honor, de sover mer än de yngre men är annars alerta.

dorisochlovis
1

Om hon inte mår bra kan det ju vara bäst för henne att somna in. Men annars håller jag med Misarn, det är hemskt att avliva ett marsvin, och väldigt stressande för dem. Bättre att de får gå bort hemma om de inte verkar lida.

Romancelove
0

Det kostar 215 att avliva där vi bor.. Och vi håller på att åka nu för hon mår verkligen inte bra. Tack för alla tipsen ändå, men hon blir bara värre och värre och jag kan inte låta henne ligga i buren och lida. Så, nu åker vi :(

Romancelove
0

min erfarenhet av att avliva ett marsvin nu var ju väldigt lungt. hon sa ingenting och det gick super snabbt. veterinären sa att det var dags.  rip Pärla ❤️

Angies bebben
0

Ja det är ju skönt för henne slippa lida mer. Styrkekram till dig

Misarn
0

Beklagar verkligen, men skönt för henne att slippa lida mer, kramar