Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 459 ggr
Athelas
0

Toa-låda

Är det någon som använder toa-låda år sina marsvin? Fungerar det bra? Hur lär man dem att få på lådan?

Med Vänliga Hälsningar Åsa och Djuren, http://athelas.cybersite.se/

Fridaaaa
0

Nope, marsvin är svåra att få rumsrena och brukar äta där de äter i princip. De är inte så "Lättlärda" på just det som t.ex kniner brukar vara. De har en annan ämnesomsättning på något vis så de bajsar i princip när dem äter höll jag på att säga.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

perez
0

Har läst att det brukar vara svårt, att vissa går att lära medan andra inte. Jag har haft mina marsvin i snart 2 veckor och har en toalåda för ska försöka lära dom, så får vi se hur det går. Jag lyfter bajs och kiss till toalådan när de har bajsat/kissat någonstans i buren.

mallsan
0

Jag försökte lära mina marsvin detdär med toalåda och det gick inte särskilt bra men precis som #2 sa så kan en del lättare lära sig än andra :)

[rumelle]
1

Ja, mina gör det mesta i låda, men visst händer det att de blir slöa och gör det där de ligger och vilar ibland. Det var de själva som valde att göra sina behov i lådan med spån hellre än på fleecefiltarna när vi flyttade dem till en hage istället för bur. De brukar också säga ifrån när de behöver gå hem och kissa om man har dem uppe i knät. De blir till och med bekymrade över var de ska gå när man har dem ute på gräsmattan och de inte får någon spånlåda med sig. :P