Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 585 ggr
cecilis
2014-08-03 18:05
0

Vilken bur?

Hej! Ska skaffa mina två första marsvin snart och undrar hur stor bur man ska ha och vad för sorts bur ni rekommenderar för två hannar. Undrar också vad för slags bottenmaterial man ska ha. Det hade varit jättekul om ni ville fota era burar så jag kan få lite insperation. Tack på förhand!!

Mateoz
2014-08-03 19:19
0

Hej, roligt att du ska skaffa marsvin! Jag rekommenderar burstorleken 120*60 för två hanar. Som bottenmaterial använder jag kutterspån.

[rumelle]
2014-08-03 20:55
0

Kul att du har fastnat för marsvin! De är verkligen underbara små personligheter. Burstorlek beror mycket på hur bra marsvinen kommer överens. Jag hade som minst haft 120 x 60 cm till två marsvin men enligt lag är det godkänt att ha en mindre yta. Ju större du har plats med desto bättre tycker jag. Marsvin tycker om att ha ganska stora ytor med lite olika hus och tunnlar att upptäcka. :)
Sen är det inte alla marsvin som fungerar bra ihop på mindre ytor. Jag hade 120 x 60 cm bur men det fungerade inte med mina två honor då den ena jämt hackade på den andra när hon ville fram. Så jag har mina permanent i deras golvhage och det fungerar jättebra.

Stortroll
2014-08-03 21:11
0

Vi har fleecefilt och kutterspån som underlag. Har ett "hus" och en "hydda" har också ett rör. Vi har två hanar som mår bra i en bur på cirka 150cm x 50cm med övervåning på cirka 100cm x 50cm. Har ingen bra bild men det kommer senare. Vi kommer bygga en störe bur så snart som möjligt pga att de ska få mer utrymme att springa på.

Titta gärna in här ---> Min blogg

cecilis
2014-08-03 21:25
0

Tack!! #1 #2 #3