Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1764 ggr
[Marsvinsliv]1
2

R.I.P Bragd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fredagen den 8 augusti 2014  klockan 04:47 somnade  min allra första mycket speciella marsvins kille in för alltid och lämnade en stort tomrum hos mig och bur kompisen Silvern. Alltid älskad, alltid saknad

[mommo 12]
1

Är det inte naturligt att allt dör någon gång?

[mommo 12]
1

Inte för att vara dum! Om du tror det, klart att du är ledsen, men om den var gammal, så kanske det var…

Flöffo
1

Beklagar sorgen. Vila ifrid fina Bragd. ❤️

//Flöffo

perez
1

Så fin han var, beklagar verkligen. Rip!

Svarttusch
3

Nej vad tråkigt. Vi är ju många här på MIF som "känner" Bragd. Men nu hoppar han runt på de evigt gröna ängarna och äter massa maskrosblad! Stryrkekramar till dig!

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

cinderella11_02
1

Tråkigt usch. Vila i frid fina lilla Bragd <3. Styrkekram till dig och lilla Silvern

[mommo 12]
1

… var? Den kanske dog av ålder och så. Men du är nog väldigt ledsen.

Juliannas marsvin
11

#7  Bragd blev bara 1.5 år vilket inte är att dö av åldern för ett marsvin, tycker dina kommentarer är onödiga &  att du kan lämna TS tråd ifred nu.. 

Styrkekramar till dig Marsvinsliv ❤️

Svado
1

Vilket fint marsvin! Aldrig roligt att förlora en liten kompis. Styrkekram till dig!

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

EvaLuna
2

Vila i frid fina, vackra Bragd 🌺

Stortroll
1

Åå längtar inte till mina marsvin dör

Titta gärna in här ---> Min blogg

[mommo 12]
2

#8 det ska jag göra om du tycker att jag stör. Men hur vet du att den bara blev ett och ett halvt år?

Flöffo
1

#12 Nu vet jag inte hur Juliannas marsvin (gissar att hon är uppfödaren?) vet men själv så har jag varit inne på hennes hemsida och där står det att han är född den 20 mars 2013.

//Flöffo

[mommo 12]
1

Jaha. Min kompis fyller år då tror jag. Om det har någon betydelse. Men jaja

Svarttusch
4

Snälla håll er ontopic. Det här är inte en diskussionstråd om huruvida Bragd blev gammal eller ej, eller hur han dog. TS är väldigt ledsen nu och ville göra en minnestråd. DET är ämnet. Inte hur någon vet hur gammal Bragd blev eller hur han dog. TS väljer själv att skriva det hon vill om Brags bortgång och vi bör alla tänka på att en minnestråd är extra känslig.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[mommo 12]
1

Ja, men vi undrade ju.

[Marsvinsliv]1
5

Tack alla ni för omtanken. Det värmer 🙂Ja, Bragd var en mycket speciell och rolig kille. Så vi hade det roligt tillsammans.  Så han blev bara 1 år och 4 månader gammal innan han somnade in med sin bästis bredvid sig.

[mommo 12]
2

Jag hoppas du kan få ett nytt marsvin om du tyckte om honom så mycket som det verkar.

Denna kommentar har tagits bort.
[mommo 12]
0

Nu säger iFokus att någon har gjort ett nytt i nlägg ursäkta om jag stör.

Mirinda
0

Så ledsamt. Han var så fin, lille Bragd. Hoppas du och Silvern kan ge varandra lite tröst.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[Marsvinsliv]1
0

Tack Mirinda. Jag kan hälsa till alla att Silvern mår bara bra. Han äter som han ska göra och är pigg. Han har även blivit bästa kompis med Snadi och Bré ( som är bror till Bragd), som tar väl hand om honom nu när han har det svårt. Alla 3 är ute och springer på golvet tillsammans utan problem. Men jag kan se i Silverns ögon att han saknar sin bästa vän och ropar efter honom i bland.

thefoxhound
0

Åh va fin han var! Vila i frid lilla vän ♥♥ Styrke kramar till dig!

[Marsvinsliv]1
0

Tack thefoxhound 🙂