Burplaner
Hej!
Jag går i tankar om att bygga en ny bur till mina två damer som just nu går i en 120x60 låda. Och funderar på att köpa denna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30157377/ och lägga på långsidan och sen sätta en kant av plexiglas eller liknande på den kanten som blir öppen så de inte hoppar ut men endå kan se ut….
Vad tror ni kan det blir bra? Vad borde man ha i botten? Kan man använda vaxduk? :)
Länken funkar inte för mig, kommer till ikea som säger att sidan inte funkar eller produkten inte hittas eller nåt sånt… kan du försöka igen eller kanske ta ett screenshot och lägga in? :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Jag tror det blir super bra! :) Jag har vaxduk i botten på min bokhylle bur och tycker det funkar jätte bra.
#1 Konstigt, för mig funkar den! Det är i alla fall en STUVA stomme som är L: 192 cm B:60 cm och D: 50cm :)
#2 åh vad bra! Hur fäste du din vaxduk? :)
Länken fungerar för mig, gjorde igår med 🙂
Ja du kan ha vaxduk i botten, men bra att fästa den på ett sånt sätt att den är lätt att byta sen men ändå inte lossar 🙂 Lycka till!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nu funkade den, så konstigt! Kankse var nåt fel på hemsidan igår just när jag försökte kolla :S Det blir nog toppen, vill också bygga en bur såsmåningom, men det får bli när vi hittat ny lägenhet :) Hur menar du med plexiglas på "kanten som blir öppen"? Vilken kant blir öppen? Eller menar du att du ska lägga den på sidan inte på botten så det blir ett "tak" med? Spännande! Tycker plexiglas på en sida är bra så det kommer mer ljus in osv. Plus, ett tips är att kolla blocket för stommar, vissa säljer jättebilligt i princip i nyskick, har tom sett folk skänka bort bokhyllor osv. Lycka till!
#5 Precis! Jag tänkte lägga den på sidan, så då kan jag ställa en till bur och andra saker på det som blir som ett tak. Ska titta på blocket! :)
Tack för tipsen!
#4 Måste man byta vaxduk? Vi blev precis klara med en bokhyllebur idag.. Vaxduken var i te så lätt att sätta dit.. Men måste man byta den?
#7 om den blir sliten och repig kan det behövas då och då. De är ju inte så tjocka de vaxdukarna…
#8 Hur ofta tror du dom behöver bytas?
Oj, jag vet faktiskt inte. Har planer på att bygga en men har inte gjort det än. Finns många härinne som har byggt som säkert kan svara på frågan dock! :)