Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 617 ggr
Arrowhead
2014-08-26 17:28
0

Hanar

Jag har kollat runt en del och har förstått så mycket som att man inte kan ha fler än två hanar tillsammans. Gäller det alltid?
Alltså gäller det även om hanarna är bröder och levt tillsammans hela sitt liv?

devilsdaughter
2014-08-26 18:04
1

Japp, det spelar ingen roll om de växer upp tillsammans eller inte… Ofta är det till och med att föredra att släppa ihop en unge till en äldre än två jämngamla som växer upp tillsammans. 

Tre marsvinshanar brukar sällan funka tillsammans, dock finns det alltid undantag.

Fridaaaa
2014-08-26 18:26
1

Det går men inte ofta det går och krävs oftast stor yta, tur med personkemin och så också. Mycket egentligen som ska stämma.

Bättre att bara ha dem 2 & 2 enligt mig eller då ha honor om man vill ha flera tsm 

Det gäller även bröder som växer upp tillsammans likväl som ungar som sätts ihop som ja riktigt unga.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

idipidi
2014-08-26 18:28
3

Det gäller inte alltid, men ofta är det så. Det beror inte så mycket på om de har vuxit upp tillsammans eller inte utan handlar mer om temperament och personlighet. Chansen att de ska gå tillsammans ökar om de kommer från linjer där hanarna inte är så hormonstinna och bråkiga utan brukar gå bra ihop.

Tjarles
2014-08-27 16:25
0

Jag satte ihop två hanpar.  Släppte ihop dom i en helt nyinredd stor låda ( hemmabygge)  där ingen av dom varit innan, tog lite parfym uppblandat i vatten på händerna å klappade alla fyra innan så dom luktade  samma och släppte ihop dom. Det va inte mer än lite rangordningsgnabb, höll ett öga på dom nåra timmar för säkerhets skull men det avlöpte bra

Mirinda
2014-08-27 23:33
0

#4 Grattis! Det är inte så vanligt att det du gjorde lyckas. 

Är lite nyfiken på hur gamla hanarna var när du satte ihop dem och hur länge de gått tillsammans alla fyra.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Arrowhead
2014-08-28 18:23
0

Okej, tack allihopa för svar!