Håröm?
Hallå
Jag har två små härliga virveltjejer men jag tror inte att de är renrasiga. I min värld så får virvelmarsvin en lång päls men inte i närheten av det pälshav som, speciellt min ena, dam bygger på sig. 😊
Då jag endast har dem som ett underbart tillskott i livet och inte ställer ut dem försöker jag därför klippa pälsen med jämna mellanrum. Den tovar sig vid rumpan och så fastnar det kiss o dyl annars.
Nu till frågan; min ena tjej kryper gärna ner i knäet och lägger sig tillrätta och verkar tycka det är skönt att bli klippt och lite extra ompysslad. Men min andra tjej går bärsärkagång i knäet.. Hon hoppar och rycker så fort jag rör henne och när jag kommer för nära bakdelen, även om jag bara klappar, så slänger hon upp med bakbenet och nästan rullar. Då pälsen var tovig där bak så var jag tvungen att klippa så jag fick hålla fast henne så gått det gick men hon pep högt hela tiden. Det är svårt att avgöra om hon tycker det är läskigt/obehagligt eller på något sätt gör ont på henne 😕kan det vara så att hon är håröm? Det har inte varit något problem med någon av dem tidigare, detta har kommit smygande med henne, lite mer för varje gång 😮Någon som har några erfarenheter?