Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 952 ggr
NikitaOMichellin
0

Undrar!!

Jag undrar vad det ena hålet är på marsvinen. Vet att det låter lite konstigt, men jagkan bara inte komma på. för jag har sett att dom inte bajsar&kisssar ur dee, Va ere för hål? :S

Chippers
0

vart då?

TRASAN
0

ja precis var då? nu har jag vänt o tittat på mina marsvin hittar inget ovanligt hål. ;))

Blondi3
0

det var en bra fråga ?! hittar inte heller ngt annat hål på mina pojkar ;P

trocadero
0

kanske är Talgkörteln du tänker på? den sitter där man kan tänka sej att marsvinets svans skulle suttit ifall dom hade en.

Abico
0

Det finns väl sju hål på ett marsvin (om marsvinet har fler hål än så så skulle jag kontakta vetrinären omedelbart ;P). Två öron hål, ett munn hål, två näsborre hål, ett bajs och kiss hål och ett talgkörtelhål ^^' Fast jag vet inte om det sista är något hål direkt.

Hanna 

Chippers
0

Nej talgkörtel är inget hål .. men kanske det du menade?

Eller menar du där de gör sin avföring ifrån (analöppningen)? Det vore ju otroligt konstigt om dom inte bajsar/kissar därifrån.. dom gör det nog isåfall när du inte ser…  ;)

Abico
0

#6 - Talgkörteln är mer som en kal fläck va? ;P

Hanna 

trocadero
0

#6 nej Talgkörteln är inget hål men kan uppfattas som det. på en tätpälsad hona kan det på se ut som ett hål, sen så beskriver personer saker på väldigt olika sätt. så det finns en möjlighet att det är det hon menar då det är väldigt vanligt att folk undrar vad just det är.

Chippers
0

#8 Ja, har inte sagt det, kan som sagt vara det som hon undrar vad det är. Även om det inte är ett "hål" direkt.

NikitaOMichellin
0

Okej, men ibland har jag känt att det som rörs på det så kallade "hålet"

Abico
0

#10 - rörs?

Hanna 

FeliciaS
0

#10 Va??? Kan du förklara lite bättre eller ta en bild? Fattar ingenting! Var sitter det?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Diana61
0

Foto vore bra.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

NikitaOMichellin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Foto :p

NikitaOMichellin
0

Man ser det mest på den enfärgade, det som är längst upp där bak.

Chippers
0

Talgkörtel är det där :-):)

NikitaOMichellin
0

Okeeeeeeeej